» آرشیو اخبار » خطر یک ریزش 60 درصدی دیگر تا سطح 420 دلار در کمین اتریوم
اتریوم

خطر یک ریزش 60 درصدی دیگر تا سطح 420 دلار در کمین اتریوم

29 خرداد 1401 5

به گزارش گروه ترجمه گذارنیوز و به نقل از کوین تلگراف، با افزایش فشار فروش در بازار علی‌رغم تعطیلی آخر هفته، قیمت توکن بومی اتریوم، اتر (ETH) در تاریخ 18 ژوئن به زیر یک هزار دلار سقوط کرد.

قیمت ETH به 975 دلار رسید که پایین‌ترین قیمت این رمزارز از ژانویه سال 2021 و 80 درصد پایین‌تر از اوج قیمت اتریوم در نوامبر 2021 است. این ریزش قیمت در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد افزایش 75 واحدی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو اتفاق افتاد، اقدامی که هم بازار ارزهای دیجیتال و هم بازار سهام را وارد یک روند نزولی کرد.
نیک Nick))، تحلیلگر اکوینومتریکس (Ecoinometrics) با اشاره به اینکه فدرال رزرو به ندرت نرخ بهره را افزایش داده و آنها تاکنون چیزی در ترازنامه خود به فروش نرسانده‌اند، گفت که روند نزولی بازار متوقف خواهد شد.

تبلیغات جام جهانی قطر

تصویر 1- نمودار قیمت هفتگی ETH/USD. منبع: TradingView

افت اتریوم همچنان ادامه دارد
سرمایه‌گذاران و معامله‌گران در روزهای اخیر با نگرانی قیمت اتر را دنبال می‌کردند و از افت قیمت به زیر یک هزار دلار که منجر به لیکویید شدن معاملات اهرم‌دار می‌شد، به شدت واهمه داشتند. این به نوبه خود، فشار منفی بیشتری روی قیمت اتریوم وارد کرد.
یکی از دلایل اصلی ترس بازار تعلیق برداشت‌ها توسط دو پلتفرم وام‌دهی بابل فایننس (Babel Finance) و سلسیوس (Celsius Network) به دلیل نوسانات بازار بود.
علاوه بر این، پس از آنکه شرکت سرمایه‌گذاری تری اروز کپیتال (Three Arrow Capital) که 10 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت دارد، نتوانست وثیقه مورد نیاز صندوق‌های خود را تأمین کند، ترس بازار تشدید شد. این اتفاق کمتر از یک ماه پس از سقوط پروژه 40 میلیارد دلاری استیبل‌کوین الگوریتمی ترا (Terra) رخ داد.
این اتفاقات با خروج عظیم سرمایه از اکوسیستم بلاکچین اتریوم هم‌زمان شد. افت سرمایه قفل شده (TLV) در اتریوم در دو مرحله رخ داد. TVL اتریوم ابتدا در ماه مه پس از ورشکستگی پلتفرم ترا 94 میلیارد دلار کاهش یافت و در مرحله دوم در اواسط ژوئن 30 میلیارد دلار دیگر افت کرد.

تصویر 2- سرمایه کل قفل شده (TVL) در اتریوم. منبع: Glassnode

چک‌میت (CheckMate) و کریپتو ویزارت (CryptoVizArt)، دو تحلیلگر پلتفرم تحلیل بلاکچین گلسنود (Glassnode)، خاطرنشان کردند: «رویداد لیکوییدی (نابودی سرمایه) که در راه است به طرز شدیدی دردناک و شبیه به یک نوع بحران مالی کوچک خواهد بود.
با این حال، این حادثه دردناک با خود فرصتی برای حذف اهرم‌های‌ سنگین و پاکسازی بازار به همراه دارد.»

قیمت ETH چقدر ممکن است پایین بیاید؟
سیاست‌های تهاجمی فدرال رزرو و کاهش مداوم سرمایه‌ها در بازار دیفای حاکی از افت بیشتر اتریوم در روزهای آینده است. از منظر تکنیکال، ETH باید سطح 1000 دلار را به عنوان سطح حمایت روانی خود پس بگیرد که در غیر این صورت، تارگت بعدی اتریوم می‌تواند قیمت 830 دلار باشد. همین سطح به عنوان یک مقاومت در فوریه 2018 عمل کرد که پس از آن قیمت با یک افت 90 درصدی به حدود 80 دلار در دسامبر 2018 رسید.

تصویر 3- نمودار قیمت هفتگی ETH/USD. منبع: TradingView
در همین حال، همان‌طور که کوین‌تلگراف قبلاً گزارش داد، اگر اصلاح قیمت اتر مشابه چرخه نزولی آن در سال 2018 باشد که قیمت بیش از 90 درصد افت کرد، قیمت ETH/USD ممکن است تا 420 دلار کاهش یابد.
جالب توجه است که سطح 420 دلاری به عنوان یک سطح حمایت در آوریل-ژوئیه 2018 و سطح مقاومت در آگوست-سپتامبر 2020 عمل کرده بود.

 

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×