» آرشیو اخبار » 510 میلیون دلار آپشن بیت کوین روز جمعه منقضی می‌شود
بیت کوین

510 میلیون دلار آپشن بیت کوین روز جمعه منقضی می‌شود

27 مهر 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بیت کوین (BTC) طی 35 روز گذشته، بارها تلاش کرده است از مقاومت 20 هزار و 500 دلار عبور کند؛ آخرین نمونه از این تلاش‌های ناموفق نیز روز 6 اکتبر (14 مهر) اتفاق افتاد. در همین حال، خرس‌ها (فروشندگان) پس از لمس سطوح قیمت زیر 18 هزار و 500 دلار، در چهار موقعیت مختلف، قدرت خود را به رخ کشیدند.

نمودار بیت کوین

سرمایه‌گذاران هنوز مطمئن نیستند که آیا 18 هزار و 200 دلار واقعاً کف قیمت بوده است یا خیر، زیرا این سطح حمایتی، پس از هر بار لمس شدن اندکی از قدرت خود را از دست می‌دهد. به همین دلیل است که برای گاوها (خریداران) مهم است که در طول این هفته و همزمان با انقضای 510 میلیون دلاری قراردادهای آپشن، مومنتوم خود را حفظ کنند.

تبلیغات جام جهانی قطر

به بیان دیگر، انقضای آپشن‌های 21 اکتبر (29 مهر) از آن جهت بسیار مهم است که خرس‌های بیت کوین می توانند با کشاندن قیمت به زیر حمایت‌ 19 هزاری، 80 میلیون دلار را به نفع خود مصادره کنند.

خرس‌ها روی قیمت 19 هزار دلار و کمتر برای بیت کوین شرط‌بندی کرده‌اند

بهره باز برای انقضای آپشن‌های 21 اکتبر (29 مهر) معادل 510 میلیون دلار است، اما رقم واقعی از این کمتر خواهد بود، زیرا خرس‌ها بیش از حد به این قضیه خوش‌بین هستند. این معامله‌گران نزولی به‌طور کامل این حمایت را نادیده گرفته و پس از سقوط بیت کوین به زیر 19 هزار دلار در روز 13 اکتبر (21 مهر)، هدف خود را روی 17 هزار و 500 دلار و پایین‌تر از آن قرار داده‌اند.

آپشن های بیت کوین

نسبت 0.77 آپشن‌های خرید به فروش (call/put) نشان دهنده برتری 290 میلیون دلاری بهره باز آپشن‌های فروش (put) در مقابل آپشن‌های 220 میلیون دلاری خرید (call) است. با این وجود، از آنجایی که قیمت بیت کوین اکنون نزدیک به 19 هزار دلار است، بیشتر شرط‌بندی‌های نزولی احتمالاً بی‌ارزش خواهند شد.

اگر قیمت بیت کوین ساعت 8 صبح 21 اکتبر (29 مهر) به وقت ساعت هماهنگ جهانی (UTC) بالای 19 هزار دلار باقی بماند، تنها 4 درصد از این آپشن‌های فروش در دسترس خواهند بود. این اختلاف به این دلیل اتفاق می‌افتد که اگر بیت کوین در زمان انقضای آپشن‌ها، بالاتر از تراز مذکور باشد، اختیار فروش بیت کوین با قیمت 18 یا 19 هزار دلار ارزش خود را از دست خواهد داد.

گاوها هنوز هم می‌توانند شرایط را به نفع خود تغییر دهند

در زیر چهار سناریوی محتمل بر اساس پرایس اکشن فعلی بیت کوین آورده شده است. بسته به قیمت این دارایی در زمان انقضا، تعداد قراردادهای اختیار خرید یا فروش بیت کوین در روز 21 اکتبر (29 مهر) متفاوت خواهد بود. عدم تعادل به نفع هر طرف، سود نظری را دربرخواهد گرفت:

بین 18 تا 19 هزار دلار: (0) قرار داد خرید در مقابل (4300) قرارداد فروش. نتیجه خالص 80 میلیون دلار به نفع ابزارهای فروش (put) است.

بین 19 تا 20 هزار دلار: (1500) قرار داد خرید در مقابل (1100) قرارداد فروش. نتیجه خالص بین آپشن‌های خرید و فروش متعادل است.

بین 20 تا 21 هزار دلار: (4300) قرار داد خرید در مقابل (100) قرارداد فروش. نتیجه خالص 85 میلیون دلار به نفع ابزارهای خرید (call) است.

بین 21 تا 22 هزار دلار: (7200) قرار داد خرید در مقابل (0) قرارداد فروش. نتیجه خالص 150 میلیون دلار به نفع ابزارهای خرید (call) است.

این برآورد، صرفاً آپشن‌های فروش مورد استفاده در شرط‌بندی‌های نزولی و آپشن‌های خرید در معاملات بی‌طرف و صعودی را در نظر می‌گیرد. بااین‌حال، این ساده‌سازی بیش از حد، استراتژی‌های پیچیده‌تر سرمایه‌گذاری را نادیده می‌گیرد.

به عنوان مثال، یک معامله‌گر می‌توانست یک آپشن فروش را بفروشد و به طور موثر در معرض بیت کوین بالاتر از یک قیمت خاص قرار بگیرد، اما متأسفانه، هیچ راه آسانی برای تخمین این اثر وجود ندارد.

نوسانات نزولی به زیر 19 هزار دلار تعجب‌آور نخواهد بود

خرس‌های بیت کوین (فروشندگان) برای به دست آوردن 80 میلیون دلار در این سمت بازار، باید قیمت را به زیر 19 هزار دلار بکشانند. از سوی دیگر، بهترین سناریو برای گاوها، پامپ قیمت تا بالای مرز 21 هزار دلار و به دست آوردن 150 میلیون دلار سود است.

گاوهای بیت کوین 80 میلیون دلار در پوزیشن‌های خرید اهرمی داشتند که در روزهای 12 و 13 اکتبر (20 و 21 مهر) لیکوئید شد، بنابراین آنها برای بالا بردن قیمت، مارجینی کمتر از حد نیاز در اختیار دارند. در نتیجه، خرس‌ها قبل از انقضای آپشن‌های هفتگی روز 21 اکتبر (29 مه) شانس بیشتری برای کشاندن بیت کوین به زیر 19 هزار دلار دارند.

 

تلاش گذار نیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید، صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب بوده و توصیه مالی محسوب نمی‌شود

مترجم: مرضیه مظاهری

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×