» ارز دیجیتال » کلاهبرداری کریپتویی اپل هزاران نفر را فریب داد
کلاهبرداری کریپتویی

کلاهبرداری کریپتویی اپل هزاران نفر را فریب داد

17 شهریور 1401 3

به گزارش تیم ترجمه گذارنیوز، کلاهبرداران سعی کردند از رویداد دیشب شرکت اپل با یک لایو استریم جعلی در یوتیوب که یک کلاهبرداری کریپتویی را تبلیغ می‌کرد، کسب درآمد کنند.

به گزارش ورج (Verge)، ده‌ها هزار کاربر فریب آنها را خوردند و این لایو استریم را تماشا کردند.

این استریم ساختگی در واقع یک مصاحبه قدیمی از تیم کوک (Tim Cook)، مدیر عامل شرکت اپل را نشان می‌داد. کلاهبرداران موفق شدند این ویدئو را در طول این رویداد با یکسری کلمات کلیدی مرتبط با اپل به بالای نتایج جستجو برسانند.

تبلیغات جام جهانی قطر

هدف کلاهبرداران فریب کاربران ساده لوح برای رجوع به لینک‌هایی بود که منجر به کلاهبرداری‌های‌ تبلیغاتی با ارزهای دیجیتال در وب‌سایتی به ظاهر ناامن می‌شد.

البته این نوع کلاهبرداری چیز جدیدی نیست. آنها همین ترفند را در رویداد سپتامبر گذشته (شهریور ۱۴۰۰) اپل نیز پیاده کردند. همانطور که توسط U.Today گزارش شده، سال گذشته ۱۶۵،۰۰۰ نفر در حال تماشای این لایو استریم جعلی در یوتیوب بودند. در آن ویدئو در کنار مصاحبه قدیمی کوک گفته شده بود که شرکت اپل ظاهراً ۱۰۰،۰۰۰ بیت کوین خریده و قصد دارد آنها را بین تماشاگران اهدا کند.

نوامبر گذشته (آبان ۱۴۰۰)، کوک اعلام کرد که مقداری ارز دیجیتال خریداری کرده اما در عین حال تاکید کرد که خود شرکت اپل هیچ برنامه فوری برای خرید ارزهای دیجیتال ندارد.

 

مترجم: امیر ملک پور

منبع: u.today

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×