» آرشیو اخبار » کانادا هم راه دورزدنِ تحریم‌ها را پیدا کرد!

کانادا هم راه دورزدنِ تحریم‌ها را پیدا کرد!

22 تیر 1401 4

همین چندروز پیش (۱۱ ژوئن) بود که اعلام شد روسیه تحویل گاز از طریق خط لوله‌ی «نورد استریم» به آلمان رو به دلیل “تاخیر در تعمیر تجهیزات فنی” دست‌کم به مدت ده روز متوقف کرده. که از طرف آلمانی‌ها، بازهم به تمایل روس‌ها برای “اعمال فشارِ بیش از پیش به اروپا” و “استفاده از انرژی به عنوان یک سلاح سیاسی” تعبیر شد.

 

اما طولی نکشید که (در ۱۲ ژوئن) دولت اُتاوا به «زیمنس کانادا» موقتاً اجازه داد که یک توربین تعمیرشده‌ رو به سرعت به پیمانکاران نورد استریم تحویل بده. اما برای این‌که تحریم‌های امریکا علیه روسیه رو نقض نکرده باشه، این توربین رو در ابتدا به آلمان می‌فرسته تا آلمان‌ها اون رو تحویل «گازپروم روسیه» بدن!

تبلیغات جام جهانی قطر

 

«روبر هابک» وزیر اقتصاد آلمان، از قطع کامل صدور گاز روسیه به آلمان به عنوان “کابوسی هولناک” یاد کرد و «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان هم با اشاره به بحران اقتصادی موجود و پیامدهای کمبود انرژی گفت که هیچ کشوری از جمله آلمان نخواهد تونست از”افزایش سرسام‌آور و قریب‌الوقوع هزینه‌ها”جلوگیری کنه. کمااین‌که «آنالنا بربوک» وزیرخارجه‌ی آلمان هم از “آماده‌شدنِ آلمان برای مقابله با ناآرامی‌های اجتماعی” خبر داد!

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×