» آرشیو اخبار » چه کسانی یارانه جدید طلبکارند؟

چه کسانی یارانه جدید طلبکارند؟

1 مرداد 1401 5

به گزارش گذارنیوز، یارانه معوقه مربوط به جاماندگان و معترضانی است که صلاحیتشان برای دریافت یارانه جدید تایید شده بود. در واقع، دولت بابت ماه‌های اردیبهشت و خرداد به آنها بدهکار است.

به دنبال اجرای برنامه اصلاح ارزترجیحی توسط دولت، نام نویسی از دو گروه شهروندان آغاز شد. گروه اول معترضانی بودند که در لیست داده‌های آماری وزارت رفاه وجود داشتند اما از جمع یارانه‌بگیران کنار گذاشته شده بودند. دسته دوم اما جاماندگانی بودند که وزارت رفاه هیچ اطلاعاتی از وضعیت درآمدی آنها نداشت و در نتیجه مبلغی هم به آنها پرداخت نمی‌شد.

دولت در همان روزهای نخست بعد از اجرای برنامه اصلاح ارز ترجیحی برای شهروندان گروه نخست یا به اصطلاح معترضان، یارانه جدید اردیبهشت را به صورت علی‌الحساب واریز کرد. این مبلغ تا زمان بررسی صلاحیت آنها غیر قابل برداشت بود.

تبلیغات جام جهانی قطر

از قرار معلوم واریز یارانه تیر به حساب شهروندان معترض و جامانده انجام شده است و بابت معوقات دو ماه گذشته نیز پرداخت این مطالبات هر لحظه صورت می‌گیرد.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها پیش از این اعلام کرده بود که از نظر تامین اعتبار مشکلی نیست و مساله فقط انجام برخی هماهنگی‌های بانکی است.

در فرآیند پرداخت یارانه برای شهروندان ۹ دهک درآمدی، وزارت رفاه هر شش ماه یک بار از طریق آزمون وسع، اطلاعات درآمدی خود را به روز می‌کند. این اتفاق آخرین باز بیستم تیر صورت گرفت. براین اساس شهروندانی که در این به روز رسانی واجد دریافت یارانه جدید باشند، این مبلغ را دریافت می‌کنند. واریز آن نیز با دستور سازمان برنامه انجام می‌شود و تا اطلاع ثانونی این یارانه به صورت نقدی خواهد بود.

منبع: تجارت نیوز

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×