» آرشیو اخبار » جاماندگان دریافت یارانه هنوز فرصت دارند

جاماندگان دریافت یارانه هنوز فرصت دارند

27 تیر 1401 4

به گزارش گذارنیوز، با توجه اعتراض‌هایی که نسبت به دهک‌بندی انجام شده وجود داشت، سامانه hemayat.mcls.gov.ir  از سوی وزارت رفاه معرفی شد تا تنها کسانی که تا اردیبهشت امسال یارانه دریافت می‌کردند اما در شرایط جدید حذف شده بودند، امکان ثبت اعتراض و درخواست بازبینی داشته باشند. در بیستم  تیرماه برای کسانی که اعتراض کرده و در دهکهای ١ تا ۹ قرار گرفتند، یارانه واریز شد.

از تاریخ ۱۹ اردیبهشت ماه، اولین پرداخت یارانه با مبلغ جدید آغاز شد و یارانه های نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی و همچنین کمک معیشتی ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومانی که تا پیش از آن واریز می‌شد، پایان یافت. در شرایط جدید، پرداخت یارانه برای ٧٨ میلیون نفر طبق ۹ دهک در دستور کار قرار گرفت؛ به طوریکه برای سه دهک اول ۴۰۰ هزار تومان و برای شش دهک بعد هر نفر ۳۰۰ هزار تومان اختصاص یافت و حدود شش میلیون نفر تحت عنوان دهک دهم از دریافت یارانه کنار گذاشته شدند.

اما این پرداخت به معنی پایان زمان ثبت اعتراض نیست و همچنان کسانی که یارانه آنها در اردیبهشت قطع شد، این امکان را دارند که درخواست بازبینی را ثبت کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

باید توجه داشت که ثبت‌نام از افرادی که تاکنون از دریافت یارانه نقدی جا مانده‌اند یا متقاضی جدید دریافت یارانه هستند نیز همچنان ادامه دارد. این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه my.gov.ir  نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

در حال حاضر برخی از خانوارها به دهک‌بندی درآمدی خود اعتراض دارند و نمی‌دانند در کدام دهک قرار دارند. چگونه می‌توان دهک خانوار را مشخص کرد؟ یکی از راه‌های استعلام دهک خانوار، استعلام با کد ملی است. برای این کار افراد باید با شماره تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند.

در اختیار داشتن شماره تلفن همراه به‌ نام سرپرست خانوار، کد ملی، کد پستی، تاریخ تولد و شماره شبای بانکی مربوط به سرپرست خانوارمتقاضی جدید یا جامانده از یارانه، برای ثبت نام ضروری است.

افراد می‌توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت یارانه خانوار، کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* را با شماره تلفن همراه به‌نام خود، شماره‌گیری کنند.

 

منبع: ایسنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×