» آرشیو اخبار » چرا «ایرنا» خبر “لب زدن خواننده جرم است” را حذف کرد؟

چرا «ایرنا» خبر “لب زدن خواننده جرم است” را حذف کرد؟

1 شهریور 1401 7

به گزارش واحد فرهنگ و هنر گذارنیوز، ساعاتی پیش خبرگزاری ایرنا با نتشار ویدویی از گفت و گوی خود با محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت ارشاد و اسلامی، به انعکاس نظرهای وی در حوزه‌های مختلف امور هنری، پرداخت. اما دقایقی پس از انتشار، این خبر از مدخل خبرگزاری حذف شد! در حالی که بسیاری از رسانه‌ها به انعکاس آن پرداخته بودند.

معاون امور هنری وزارت ارشاد و اسلامی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با ایرنا (مورخ یکم شهریور 1401) بسیار صریح و واضح به بیان سیاست‌های مشخص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت.


در گذارنیوز بخوانید: «محمود سالاری» معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: لب‌ زدن خواننده جرم است

تبلیغات جام جهانی قطر

این صحبت‌ها در ابعاد مختلفی تازگی داشت. نخست آن‌ که سوالات بسیار صریحی پرسیده شد و برخلاف معمول، آنگونه که از یک مسئول سیاسی‎فرهنگی انتظار می‌رود، پاسخ‌های بسیار صریحی دریافت گردید. دوم آن‌که برخی ضوابط و سیاست‌های وزارت ارشاد در حمایت از هنرمندان و جریان‌های هنری توسط وی با ادبیات شفافی بیان شد. سوم آن‌که وی به اهمیت خواست عمومی در حوزه‌ی موسیقی اشاره کرد. چهارم آن‌که به صراحت بیان کرد که لب‌خوانی در کنسرت توسط خوانندگان به استناد آیین‌نامه‌ها و ضوابط این وزارت‌خانه جرم (احتمالا منظور وی تخلف بوده است) است و در صورت اثبات توسط کارشناسان وزارت ارشاد، با کسی که لب‌‎خوانی کرده است به دلیل تزاحم با حقوق مخاطبان کنسرت، در چهارچوب مشخصی برخورد خواهد شد.

اما نکته جالب توجه این بود که این خبر که نخستین بار توسط ایرنا منتشر شد دقایقی پس از انتشار از مدخل این خبرگزاری با نمایش پیامی حذف شد. در این پیام قید شده بود که ” با پوزش از مخاطبان محترم؛ این صفحه به دلیل ملاحظات حقوقی و یا خطای حرفه‌ای در درج خبر، موقتا از دسترس خارج شده و محتوای آن در حال بررسی مجدد است.” حال باید دید چه ملاحظه‌حقوقی یا اشتباهی در متن خبر منجر به حذف این گزارش مهم شده است.

برای بزرگنمایی روی عکس کلیک کنید

ایرنا

در صورت اصلاح خبر، اصلاحیه‌ی آن در گذارنیوز هم منتشر خواهد شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×