» آرشیو اخبار » چارچوب رمزارزی ضعیف بایدن، حرف تازه‌ای برای گفتن ندارد
چارچوب رمزارزی ضعیف بایدن حرف تازه‌ای برای گفتن ندارد

چارچوب رمزارزی ضعیف بایدن، حرف تازه‌ای برای گفتن ندارد

3 مهر 1401 7

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، صنعت رمزارز نیازمند پیشنهادهای واقعی است که بتوانند کاری بیش از صرفاً کاهش صدمات احتمالی انجام دهند. چارچوب ارائه شده توسط دولت بایدن مزایای رمزارز را نادیده گرفته است.
وزارت خزانه‌داری جو بایدِن (Joe Biden) پس از مدت‌ها، سرانجام در این ماه، چارچوب رگولاسیون رمزارز را منتشر کرد. در این چارچوب تلاش شده است تا طرحی برای مدیریت صنعت در حال رشد رمزارز ترسیم شود.
متاسفانه ارزیابی این وزارت‌خانه، صرفاً یک شرح مأموریت بوده و چیزی فراتر از آن را در بر نگرفته است.

چارچوب رمزارزی ضعیف بایدن حرف تازه‌ای برای گفتن ندارد
در حالی که انتظار می‌رفت دولت بایدن درباره بخش مالی غیرمتمرکز (DeFi) و آثار متناوب آن بر اقتصاد سنتی، یک رویکرد یکپارچه برای کل دولت اتخاذ کند، آن‌ها عمدتاً بر موضوع مبارزه با رویدادهای منفی (مانند جرایم مالی‌) متمرکز شده‌ و از پرداختن به موضوع تسهیل رویدادهای مثبت (مانند فرصت‌های ثروت‌سازی که رمزارز در اختیار آمریکایی‌های خارج‌شده از سیستم گسترده بانک‌داری سنتی می‌گذارد) غافل مانده‌اند.

چارچوب جدید در واقع پیگیری فرمان اجرایی بایدن در ماه مارس (اسفند) با عنوان «تضمین توسعه مسئولانه دارایی دیجیتال» است. در این چارچوب، تمرکز مقامات عمدتاً بر پیگرد قانونی پولشویی و کلاه‌برداری هرمی در حوزه‌های قضایی است. با توجه به اتفاقات پی‌درپی که در تابستان امسال در حوزه رمزارز رخ داد، شاید این تمرکز مقامات تعجب‌آور نباشد. از جمله این اتفاقات می‌توان به فروپاشی آزمایشگاه ترافورم (Terraform) و صدور حکم بازداشت اینترپُل برای دو کوان (Do Kwon)، مؤسس آن و همچنین ورشکستگی شبکه سِلسیوس (Celsius) و سقوط قیمت رمزارز اشاره کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

با این حال، رخ دادن این اتفاق‌ها در راستای هدف سالم حذف بازیگران بد از حوزه رمزارز بود که به دنبال مقاصد مجرمانه و خودخواهانه خود بودند.

وجود مجموعه مؤثری از قوانین مرتبط با رمزارز که بتواند از فعالیت‌های غیرقانونی جلوگیری نموده و تراکنش‌های همتا به همتا را ارتقاء دهد، برای بهبود وجهه عمومی رمزارز در حکم یک معجزه است. چهارچوب پیشنهادی بایدن، که بیشتر واکنشی است تا فعال، از عهده چنین کاری برنمی‌آید.

استیبل‌کوین‌ها و سایر رمزارزها قدرت ارزهای فدرال را از بین می‌برند و به افراد اجازه می‌دهند که به طور مستقل ثروت‌اندوزی کنند، و این همان دلیلی است که سبب می‌شود دولت فدرال علاقه‌ای به رمزارزها نداشته باشد.
ادبیات چهارچوب پیشنهادی بایدن، رمزارز را برای تضمین آینده آمریکا یک رهبر اقتصادی کلیدی می‌داند. اما اگر قرار باشد همان مقاماتی که بر اقتصاد سنتی تسلط دارند بر رمزارز نیز تسلط پیدا کنند، وضعیت موجود تغییری نخواهد کرد. به جای ایجاد دوقلوی دیجیتالی دلار آمریکا، بهتر است دولت راهی برای همزیستی با ارزهای جایگزین پیدا کند.

یک حساب توئیتری با نام دِ ولف آف آل استریتز (The Wolf Of All Streets) در ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۲ چنین نوشته:
چارچوب پیشنهادی کاخ سفید مایه شرمساری است.
– حمله آشکار به اثبات کار با وضع استاندارد‌های محیط‌زیستی برای استخراج؛
– تحمیل سیستم فِدـ‌نَو (FedNow) بر رمزارزها؛
– در نظر گرفتن همه چیز به عنوان یک کلاهبرداری یا تهدید بالقوه؛
– بزرگ جلوه دادن نوسانات بازار و ریسک مشتری.

حتی اگر در مورد نحوه کنار آمدن با رمزارزها کاملاً با هم توافق نداشته باشیم، وقت آن است که از اجرای مقررات موجود فراتر رفته و برنامه‌های جدیدی برای ادغام بلاکچین با بخش‌هایی مانند مراقبت‌های بهداشتی و کسب و کارهای بزرگ، ایجاد کنیم که بیشتر نیاز به تداخل دارند.

برای مثال، با نگهداری سوابق پزشکی بر روی یک بلاکچین ـ مانند چیزی که پیش از این، در سیستم بسیار پیشرفته سلامت الکترونیک کشور استونی انجام شده است ـ داده‌های سلامت هر فرد از تولد تا مرگ می تواند آسان و ایمن در دسترس باشد و هر پزشک و داروسازی با دسترسی به این اطلاعات بتواند بهترین تصمیم را در مورد بیمار بگیرد. گردآوری اطلاعات پزشکی بدون نام و دست‌نخورده، به تحقیقات بهتر، درمان‌های بهتر و مراقبت‌های بهداشتی مقرون به صرفه‌تر می‌انجامد.

به همین ترتیب، قرار دادن سوابق اموال و کسب و کار در یک بلاکچین می‌تواند به افزایش مسئولیت‌پذیری شرکت‌های بزرگ و غیرشفاف منجر شود که ادعاهای جسورانه‌ای در مورد فعالیت‌های خیریه و حمایتی دارند. چنین شفافیتی به مصرف‌کنندگان این امکان را می‌دهد که در مورد این‌که از چه کسی خرید می‌کنند و پول خود را در چه بانکی قرار می‌دهند، تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرند.

علاوه بر این، دولت فدرال باید با سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بلاکچین در مقیاس بزرگ و تشویق شرکت‌هایی که در راستای خدمت‌رسانی بهتر به مردم از بلاکچین استفاده می‌کنند، به پرورش و توسعه بلاکچین بپردازد.

در ادامه، امیدواریم که دولت‌های فدرال و ایالتی برای نوشتن قوانین واقعی صنعت رمزارز، نه تنها برای کاهش آسیب‌های آن، بلکه برای تقویت توان بالقوه آن، با هم همکاری کنند. رمزارزها و سایر دارایی‌های دیجیتال این ظرفیت را دارند که فرصت‌های ثروت‌سازی را برای بخش عظیمی از آمریکایی‌هایی که در بانک‌ها سرمایه‌گذاری نمی‌کنند، فراهم آورند. این دارایی‌ها می‌توانند به نحوی که تا کنون سابقه نداشته، انحصارها را از میان برده و افراد ثروتمند را در قبال معاملات تجاری خود پاسخگو کنند. چارچوب پیشنهادی بایدن شروع خوبی نبود اما، راه درازی در پیش است.

مترجم: رائفه خلیلی
منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×