» بازارها » بازارهای مالی » پیش بینی بورس اولین روز آبان ماه
رشد ۳۳۳ واحدی شاخص کل بورس

پیش بینی بورس اولین روز آبان ماه

1 آبان 1401 4

به گزارش گذارنیوز؛ افت بیش از 1200 واحدی شاخص را برای روز قبل نباید خیلی جدی گرفت چرا که بازهم شاخص در همان محدوده 1 میلیون و 310 هزار واحدی چند وقت اخیر خود قرار گرفت. بازدهی شاخص از ابتدای مهر ماه تا پایان مهر چیزی در حدود 3.1 درصد بوده است، که تقریباً 2 درصد از این افت مربوط به روز های ابتدایی و افت سنگین شاخص در 2 مهر بود. همچنین شاخص از ابتدی سال تا انتهای مهر ماه بیش از 6.5 درصد افت کرده است.

3

با وجود این که بازار در نیمه اول نوسان خوبی را به نوسانگیران داد، اما تنها به ماه های ابتدایی سال منتهی شد و از نیمه های اردیبهشت ماه بازار سر ناسازگاری با اهالی بازار گذاشت.

تبلیغات جام جهانی قطر

در بازار روز قبل گروه محصولات لبنی اوضاع خوبی را به خود گرفته بودند و می­شد گفت که تمام نمادهای این گروه در صف خرید جای داشتند.

محصولات غذایی هم با وضعیت نیم مثبت و نیم منفی کار را تمام کرد تا گروه فرآورده های نفتی که صبح روز قبل را با انرژی مثبت شروع کرده بود، با فشار عرضه در محدوده های 2 تا 3 درصدی مثبت به خانه بروند.

اوضاع در شاخص هم وزن بهتر بود و این شاخص برای سومین روز پیاپی کندل مثبتی را برای نمودار خود ایجاد کرد، اما همچنان این کندل ها زیر میانگین 200 روزه قرار دارند و توان و جرات رشد بیشتر را به خود نمی دهند.

2

در خصوص شاخص کل نمی­‌توان مطلب تکنیکالی خاص جدیدی را ذکر کرد، چرا که نوشتن برای شاخص در این روزها از منظر تکنیکالی چیزی جز هجو نخواهد بود. و باید گفت رجوع شود به صحبت های دو هفته پیش با مفروضات پابرجای قبلی!

1

در خصوص شاخص تنها می‌توان قدرت نمایی خط روند نزولی اندیکاتور RSI  را بار دیگر دید که همچنان برای عبور این اندیکاتور از خود مقاومت می کند و اجازه خروج این اندیکاتور از هیجان فروش را نمی­دهد.

اما روز قبل حوالی 334 میلیارد تومانی پول از صندوق های سهامی خارج و شد و تنها 48 میلیارد تومان ورود پول حقیقی به این صندوق ها بود. برایند ورود پول به نمادهای بورسی نیز برابر با منفی 100 میلیارد تومان ذکر شده و این عدد برای نماد های فرابورسی رقم منفی 17 میلیارد تومان بوده است.

منبع: اکو ایران

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×