» آرشیو اخبار » ویتالیک بوترین : نوسانات رمزارزها کاهش خواهد یافت
ویتالیک بوترین : نوسانات رمزارزها کاهش خواهد یافت

ویتالیک بوترین : نوسانات رمزارزها کاهش خواهد یافت

20 شهریور 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، اخیراً در مورد وضعیت بازار ارزهای دیجیتال و آینده فناوری بلاکچین مصاحبه‌ای انجام داده است. او پیش‌بینی کرد که نوسانات بازار رمزارزها در میان‌ مدت به سطح نوسانات طلا و سهام کاهش می‌‌یابد. اگرچه او در مورد حدود قیمتی این دارایی‌ ها صحبتی نکرد.

این توسعه دهنده نامی همچنین در مورد اثبات کار، اثبات سهام و بی‌میلی طرفداران بیت کوین نسبت به پذیرش دومین مورد صحبت کرد.

نظر ویتالیک بوترین در مورد نوسانات بازار رمزارزها

ویتالیک در مصاحبه‌‌ای با نوآ اسمیت (Noah Smith) گفت که از اینکه بازار خرسی فعلی ارزهای دیجیتال زودتر از این اتفاق نیافتاده بود اظهار تعجب کرد. او مطمئن بود که قیمت‌های بالای این دارایی‌ها در گذشته در نهایت کاهش می‌یابد اما زمانی را برای این اتفاق پیش‌بینی نمی‌کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

او گفت:

“به نظر می‌رسد مردم به صورت بیش از حد در حال مطالعه در مورد پویایی‌‌های دوره‌‌ای هستند که بازار رمزارزها همیشه داشته و احتمالاً برای مدت طولانی نیز این را به همراه خواهد داشت.”

بازار رمزارزها از لحاظ تاریخی چرخه‌های چهار ساله را تجربه کرده است. این چرخه مطابق با هالوینگ تقریباً چهار ساله بیت کوین است. در حالی که کف قیمت بیت کوین در هر چرخه به طور پیوسته افزایش یافته است، درصد بازده دارایی‌ها نیز در هر دوره‌ی بازار صعودی افزایش یافته است.

به این ترتیب، اسمیت از ویتالیک پرسید که آیا این بدان معناست که بیت کوین منحنی پذیرش -یعنی جایی که بازار در نهایت اشباع شده و از ثبات قیمت طلا پیروی می‌کند- را دنبال خواهد کرد یا خیر. بوترین به این سوال پاسخ مثبت داد.

او پیش‌بینی کرد:

” قطعاً فکر می‌‌کنم که در میان ‌مدت، ارزهای دیجیتال ثبات بیشتری پیدا می‌کنند و نوسانات آن‌ها به اندازه طلا یا بازار سهام کاهش خواهد یافت.

ویتالیک گفت: «در حالی که نمی ‌داند رمزارزها کجا و کی اشباع می‌‌شوند، ماهیت این دارایی‌ها در طول زمان به سوالات وجودی مربوط به خود پاسخ می ‌دهد. به عبارت دیگر، در حالی که کاربردهای ثابت و نقش بازار رمزارزها تقویت می‌‌شود، اطمینان از محدودیت‌های بالقوه آنها نیز افزایش می‌یابد.»

بوترین به عنوان مثال پیشنهاد کرد که رمزارز می تواند جایگزین طلا به عنوان ذخیره ارزش شود و به “لینوکس مالی” تبدیل شود، اما شاید تبدیل به جریان اصلی نشود. این سناریو این احتمال را کاهش می‌دهد که رمزارزها “یا در سال 2042 ناپدید شوند یا جهان را به طور کامل تسخیر کنند.”

در ماه آوریل (فروردین) ویتالیک گفت که انتظار ندارد ارزهای دیجیتال جایگزین ارزهای سنتی شوند.

ویتالیک بوترین : نوسانات رمزارزها کاهش خواهد یافت

 

طرفداران بیت کوین از مرج خوششان نمی آید

برنامه ریزی مرج اتریوم برای ماه سپتامبر (شهریور) انجام شده است. این ارتقا بدین صورت عمل می‌کند که زین پس اتریوم از مکانیسم اثبات سهام پیروی می‌کند. بنیاد اتریوم می‌گوید این به‌روزرسانی اتریوم را کارآمدتر، ایمن‌تر و مقیاس‌پذیرتر می‌کند.

در مقابل، دارندگان بیت کوین از لحاظ تاریخی از ضرورت اثبات کار برای اطمینان از اینکه شبکه به طور قابل اعتمادی خنثی و غیرمتمرکز باقی می‌ماند، دفاع کرده‌اند.

به گفته ویتالیک، اثبات کار هم برای محیط زیست بد است و هم امنیت کمتری نسبت به اثبات سهام دارد. با توجه به انرژی مورد نیاز برای دفاع از شبکه، ماینرها باید دائماً با کوین‌‎های جدید برای تامین امنیت شبکه پاداش بگیرند.

در مورد بیت کوین، ماینرها تقریباً به طور کامل در ازای هزینه انرژی خود، با بیت کوین پاداش می‌گیرند. همانطور که پاداش بیت کوین در طول زمان کاهش می‌یابد، ماینرها برای ارائه پاداش به امنیت بیشتر به کارمزد تراکنش وابسته خواهند شد.

با این حال، بیت کوین کارمزد بسیار کمتری نسبت به اتریوم دارد. این بدین معنی است که ممکن است در آینده بدون ارائه پاداش نتواند امنیت فعلی خود را حفظ کند. این می‌تواند بیت کوین را در معرض حمله قرار دهد.

ویتالیک نهایتا گفت:

“اگر واقعاً بیت کوین مورد حمله قرار گیرد، من انتظار دارم که اراده سیاسی برای تغییر به حداقل اثبات سهام ترکیبی به سرعت ظاهر شود، اما من انتظار دارم که این یک انتقال دردناک باشد. “

 

مترجم: محمدامین علی‌زاده

منبع: CryptoPotato

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×