» آرشیو اخبار » واکنش توکن‌های «استپن» به حساب‌های اسپم و حملات DDOS
توکن استپن

واکنش توکن‌های «استپن» به حساب‌های اسپم و حملات DDOS

16 خرداد 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، در 4 ژوئن، استپن (یک پروژه بلاکچین حرکت برای کسب درآمد (M2E))، از طریق یک بحث در توییتر، کاربران خود را از پیاده‌سازی زیرساخت «ضد تقلب» در پلتفرم بازی خود مطلع کرد. پایدار ماندن با ادامه افزایش تعداد کاربران، مشکل عمده‌ای است که اکثر بازی‌های بلاکچین با مدل کسب و کار P2E با آن مواجه هستند.

در استپن، مشاهده شد که برخی از بازیکنان از ربات‌ها و با جعل GPS برای افزایش تعداد توکن‌های تولید شده با بهره‌گیری از برنامه، استفاده می‌کنند.

در پست توییتر، استپن اشاره کرد که به‌دنبال ارتقاء سیستم منجر به ساعت‌ها توقف در پلتفرم خود شد، بعضی از دونده‌ها/بازیکنان از طریق سیستم جدید به‌عنوان ربات‌ شناسایی شدند. این امر، نتیجه 25 میلیون حمله DDOS بود که در مدت زمان کوتاهی به سرور ارسال و باعث اخراج برخی از کاربران از این پلت‌فرم شد.

تبلیغات جام جهانی قطر

استپن با دادن اطمینان به کاربران خود که همه چیز به حالت عادی بازگشته است، تأیید کرد که شبکه، بازیابی شده و «انتقال داده‌ها دوباره بازگشته و پایدار مانده است.» این شرکت همچنین اعلام کرد که کاربران نباید نگران برچسب/تگ‌ خوردن مجدد به‌عنوان ربات باشند.

در پرتو این رویدادها، توکن‌های GMT ​​و GST-SOL استپن چگونه واکنش نشان دادند؟

 

دونده‌ها همچنان به دور دست می‌نگرند

در 24 ساعت گذشته، هر دو توکن استپن کاهش داشته‌اند. با دست به دست کردن هر توکن GMT به قیمت 0/9537 دلار، این توکن در 24 ساعت گذشته 6درصد کاهش یافت. با کاهش 20/56 درصدی حجم معاملات در 24 ساعت گذشته نیز به‌نظر می‌رسد افزایش توزیع و فروش در زمان انتشار مطلب در جریان است.

همچنین توکن GST-SOL  استپن در یک روند نزولی قرار داشت که در 24 ساعت گذشته 19/18درصد زیان را ثبت کرد. با این حال، کاهش حجم مشاهده شد و در زمان نشر این خبر، در حالی که فشار فروش کاهش داشت، حجم معاملات 11/53درصد افزایش یافت که این روند به‌طور کلی نشان‌گر تغییر به سمت یک بازار اصلاحی یا نزولی است.

درمورد حرکات (movement) در نمودارهای قیمتی، افزایش فشار فروش مشاهده شد. با توجه به شاخص نسبی قدرت (RSI) که موقعیت خود را در یک منحنی نزولی به‌روی عدد 35 قرار داده بود و در زمان انتشار مطلب، خط روند 50 EMA بالاتر از قیمت قرار داشت، حضور خرس‌ها/فروشندگان در میدان مشهود بود.

همچنین در تلاش برای دفع خرس‌ها، RSI برای توکن GST-SOL در زیر منطقه خنثی 50 و بر روی شاخص 26 مشاهده شد.

وقتی تمام نشان‌ها سقوط می‌کنند

داده‌های زنجیره‌ای/آنچین (On-Chain) نشان می‌دهد که توکن GMT برای مدتی از جهت وجهه اجتماعی آسیب زیادی دیده است. در زمان نگارش این مقاله، دامیننس اجتماعی 0/943درصد بود که بیش از 70درصد کاهش در حدود 5 روز را تجربه کرده است. در همین زمان، حجم اجتماعی نیز 92درصد کاهش داشته است.

از سوی دیگر GST-SOL دستاوردهایی را در دامیننس اجتماعی خود ثبت کرد. در چهار روز گذشته، این ارزش شاهد رشد ۲۶۱ درصدی بوده است. با این وجود، حجم اجتماعی در 5 روز گذشته 97درصد کاهش یافته است.

 

مترجم: سید هادی سید سجادی

منبع: ambcrypto

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×