» آرشیو اخبار » افزایش ربات‌های اسپم کریپتو در توییتر
اسپم

افزایش ربات‌های اسپم کریپتو در توییتر

24 شهریور 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، از زمانی که ایلان ماسک (Elon Musk) در تلاش بود تا توییتر را بخرد و سعی داشت اطلاعاتی را در مورد تعداد ربات‌های اسپم در این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی به دست آورد، ربات‌های توییتر روزانه ده‌ها هزار پست را در این پلتفرم منتشر کردند. در صنعت ارزهای دیجیتال، فعالیت ربات‌ها بسیار رایج است و هر زمان که یک اکانت رمزارزی محبوب پستی را می‌گذارد، کامنت‌ها و ریپلای‌های آن ملو از ربات‌هایی می‌شود که سعی دارند از مردم کلاهبرداری کنند. علی‌رغم اینکه کاربران به طور مرتب ربات‌ها را گزارش می‌دهند و آشکارا از این مشکل شکایت می‌کنند، اما توییتر برای رسیدگی به این موضوع بسیار کم کاری کرده است.

بایننس از اتهامات ماسک درباره ربات‌های توییتر حمایت می‌کند

توییتر با مشکل حساب‌های ساختگی یا ربات‌ها دست‌ و‌ پنجه نرم می‌کند که در اکوسیستم کریپتو و سایر صنایع مانند علوم فناوری، امور مالی و سیاست بسیار رایج هستند. مدت‌هاست که مردم از وجود ربات‌ها و حساب‌های جعلی آگاه‌اند، اما زمانی که ایلان ماسک سعی داشت توییتر را بخرد، تیم او تعداد دقیق حساب‌های اسپم در توییتر را از این پلتفرم درخواست کرد. وقتی ماسک تصمیم به فسخ قرارداد خود با توییتر گرفت، وکیل او توضیح داد که آنها به اطلاعات بیشتری درباره این پلتفرم نیاز دارند تا «ارزیابی مستقلی را از تعداد اکانت‌های جعلی یا اسپم در پلتفرم توییتر انجام دهند».

وکیل ماسک افزود:

تبلیغات جام جهانی قطر

«گاهی اوقات توییتر درخواست‌های آقای ماسک را نادیده می‌گرفت، گاهی به دلایلی که غیرقابل توجیه به نظر می‌رسند آنها را رد می‌کرد و گاهی نیز مدعی بود که این درخواست‌ها را انجام داده، ولی اطلاعات ناقص یا غیرقابل استفاده‌ای را برای آقای ماسک ارسال کرده است.»

در پایان ماه آگوست (۹ شهریور)، قاضی دادگاه عالی دلاور به توییتر دستور داد تا داده‌های مورد نظر ماسک و تیمش را در اختیار آنها بگذارد. علاوه بر این، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) نیز بررسی حساب‌های اسپم در این پلتفرم را آغاز کرده است. ماسک در تاریخ ۵ سپتامبر (۱۴ شهریور) در توییتی نظر خود را درباره فیلم جدید «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» نوشت و سپس گفت: «۹۰ درصد کامنت‌های زیر توییت من را ربات‌ها تشکیل می‌دهند». ماسک تصویری از حساب‌های اسپم در توییتر را به اشتراک گذاشت که وانمود می‌کردند مدیر عامل بایننس، چانگ‌ پنگ ژائو (CZ) هستند.

حساب رسمی بایننس در توییتر در تاپیک ماسک از این شرکت رسانه‌های اجتماعی انتقاد کرد و گفت: «تویتر، لطفا، من به اندازه کافی رئیسم را می‌بینم. آیا می‌توانی اقدامی‌ کنی که من مجبور نباشم هر روز او را ۹۹ برابر بیشتر ببینم؟» نام حساب “CZ Binance” در حال حاضر یک نام بسیار محبوب برای حساب‌های اسپم است و با یک جستجوی ساده در توییتر ۱۶ حساب را می‌بینید که وانمود می‌کنند “CZ Binance” هستند.

اسپم

بی‌شمار ربات توییتری با نام CZ 

در توییتر تعداد ربات‌های بسیار زیادی را با نام CZ می‌توان یافت که تقریباً در هر حساب رمزارزی مهمی که توییتی را منتشر می‌کند، پیام‌های اسپم ارسال می‌کنند. تعداد زیادی از حساب‌های ساختگی دیگر از NFT‌ها برای عکس‌ پروفایل خود استفاده می‌کنند و در کامنت‌ها لینک‌های جعلی به اشتراک می‌گذارند.

اسپم

 

تقریباً در توییت‌های هر حساب کاربری محبوبی در توییتر می‌توانید حساب‌های اسپم و ربات‌های CZ را پیدا کنید. علاوه بر CZ، از زمان شروع تبلیغات مِرج (The Merge) اتریوم، حساب‌های اسپم ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) نیز به توییتر هجوم آورده‌اند. مشکل بزرگ این است که برخی از این حساب‌ها تیک آبی دارند.

اسپم

 

فرآیند گزارش‌دهی یک حساب در توییتر به بخش‌های بی‌شماری تقسیم شده است، اما امکان گزارش حسابی که متهم به ارسال لینک‌های مخرب، استفاده نادرست از هشتگ‌ها، تعامل جعلی، ریپلای‌ها، ریتوییت‌ها یا دایرکت‌های تکراری است را ارائه می‌دهد. پس از بررسی این بخش از روند ثبت گزارش در توییتر، یک حساب کاربری را می‌توان به «پست کردن لینک‌های گمراه‌کننده، فریبنده یا مخربی که منجر به کلاهبرداری یا فیشینگ می‌شوند» متهم کرد. پس از ثبت چنین گزارشی، توییتر یک بار دیگر از شما می‌خواهد که آن را تأیید کنید.

به طور معمول، حتی پس از گزارش ده‌ها مورد از این نوع حساب‌های اسپم، ربات‌ها همچنان به وفور وجود دارند و اغلب اوقات، توییتر به گزارش‌ها پاسخی نمی‌دهد. بسیار به ندرت پیش می‌آید که توییتر متوجه این حساب‌های اسپم شود و به گزارش شما پاسخ دهد. معمولاً این پلتفرم به سادگی حساب اسپم را از شخصی که آن را گزارش کرده پنهان می‌کند و این حساب جعلی همچنان توسط عموم مردم دیده می‌شود.

یکی از اینفلوئنسرهای کریپتویی در توییتر به مشکل حساب‌های اسپم پرداخت 

هفته گذشته، یک حساب کاربری محبوب در توییتر معروف به «Pomp» که توسط سرمایه‌گذار رمزارزی، آنتونی پمپلیانو (Anthony Pompliano) اداره می‌شود، از وضعیت ربات‌ها در این پلتفرم انتقاد کرد. پومپلیانو در ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) نوشت: «امروز صدها ربات را در توییتر را به صورت دستی مسدود کرده‌ام. این اتفاق هر روز می‌افتد. چگونه امکان دارد که یک شرکت ۳۲ میلیارد دلاری نتواند این مشکل را حل کند؟ من بیش از ۳۰ ربات را تنها ۴ دقیقه پس از ارسال توییت خودم مسدود کردم. باور نکردنی است.»

توییتر، کارمندان این شرکت و تیم پشتیبانی آن مدتی است که در مورد مشکل ربات‌ها و حساب‌های اسپم مورد سؤال قرار می‌گیرند. شخصی در ۱۸ آگوست (۲۷ مرداد) از لی کیسنر (Lea Kissner)، مدیر ارشد امنیت اطلاعات و مهندس حریم خصوصی و تیم‌های فناوری اطلاعات توییتر در مورد این موضوع سؤالی را پرسید: «آیا قصد دارید تیمی برای مقابله با اسپم‌ها تشکیل دهید؟ آنها [به ویژه] در حوزه بیت کوین/کریپتو از کنترل خارج شده‌اند.» کیسنر به این سوال پاسخ داد و گفت: «تیم‌های بخش اعتبار و ایمنی و سلامت از هم متفاوت‌اند. ما با آنها کار می‌کنیم اما در سازمان‌های مختلف.» آن شخص به اظهارات کیسنر پاسخ داد و گفت:

«من فکر می‌کردم جلوگیری از ارسال پیام‌های اسپم در حوزه امنیت اطلاعات قرار می‌گیرد. شاید اشتباه می‌کردم.»

 

مترجم: امیر ملک پور

منبع: news.bitcoin

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×