» آرشیو اخبار » هک حساب توییتر Gate.io و جایزه وسوسه‌انگیز 500هزار دلاری
هکر توییتر

هک حساب توییتر Gate.io و جایزه وسوسه‌انگیز 500هزار دلاری

30 مهر 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، شبکه اجتماعی توییتر به عنوان موثرترین رسانه دسترسی به جامعه رمزارزها، اخیراً با روند فزاینده هک شدن حساب‌های تاییدشده رسمی جهت ترویج کلاهبرداری روبرو شده است.

در تازه‌ترین مورد از این اقدامات خرابکارانه، یکی از قدیمی‌ترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال در چین، یعنی صرافی گیت (Gate.io) اعلام کرده است که هکرها با دردست‌گرفتن کنترل حساب رسمی توییتر این صرافی، بیش از 1 میلیون دنبال‌کننده آن را در معرض خطر قرار داده‌اند.

هکرهایی ناشناس حساب توییتری Gate.io را تصرف کرده و آدرس وب یا URL وبسایت را از Gate.io به gąte.com تغییر دادند که وبسایتی برای کلاهبرداری از طریق جعل هویت این صرافی است.

تبلیغات جام جهانی قطر

وبسایت جعلی در توییتر

این وب سایت جعلی با تبلیغ مستمر یک هدیه جعلی 500 هزار دلاری تتر (USDT)، از کاربران می‌خواهد برای دریافت جایزه، کیف پول خود (مانند متامسک) را به آن وصل کنند. به محض آنکه کاربر کیف پول خود را به این وبسایت جعلی متصل کند، هکرها به وجوه موجود در آن دسترسی پیدا کرده در نهایت دارایی‌های آن را تخلیه می‌کنند.

تبلیغ جعلی در توییتر

هشدار به کاربران توییتر

پلتفرم بررسی بلاکچین پِک‌شیلد (Peckshield) نیز ضمن شناسایی و تایید این وبسایت فیشینگ، به کاربران نسبت به خطر ازدست‌دادن کلیدهای خصوصی هشدار داد.

«به نظر می‌رسد یک حمله فیشینگ، اکانت تاییدشده توییتری صرافی گیت (gate_io@) را هک کرده و از آن برای به اشتراک گذاشتن لینک‌هایی به درگاه جعلی تتر استفاده می‌کند. gąte[.]com یک سایت فیشینگ است».

– (PeckShieldAlert@) 22 اکتبر 2022

با توجه به اینکه کلاهبرداری‌های ارزهای دیجیتال روزبه‌روز بیشتر می‌شود، به سرمایه‌گذاران توصیه می‌شود تا پیش از هرگونه اقدام، URLهای وب‌سایت پلتفرم‌های معاملاتی را با دقت بررسی و از قانونی بودن آن اطمینان حاصل کنند.

دفتر تحقیقات فدرال ایالات متحده (FBI) اخیراً هشدار داده است که دستگاه‌های خودپرداز رمزارزها برای دریافت وجوه از قربانیان در بین کلاهبرداران محبوبیت پیدا کرده است. به گفته FBI، حواله‌های بانکی، کارت‌های اعتباری و خودپردازها به خاطر جلوگیری از ردیابی توسط مجریان قانون، به گزینه‌های پرکاربردی برای کلاهبرداری تبدیل شده‌اند:

“بسیاری از قربانیان گزارش کرده‌اند که از آنها خواسته شده است به حساب‌های خارج از کشور حواله‌های بانکی انجام دهند یا مقادیر زیادی کارت‌های اعتباری را خریداری کنند. استفاده از خودپردازهای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال نیز روشی نوین برای پرداخت هستند. زیان‌های مربوط به این طرح‌ها از ده‌ها هزار تا میلیون‌ها دلار متغیر بوده است. حتی گاهی بعد از موافقت قربانی برای سرمایه‌گذاری از او خواسته می‌شود مالیات پرداخت کنند و همین امر منجر به ازدست رفتن وجوه اضافه خواهد شد.

مترجم: مرضیه مظاهری

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×