» آرشیو اخبار » هکر FTX هنوز سرگرم برداشت رمزارز از این صرافی است
هکر

هکر FTX هنوز سرگرم برداشت رمزارز از این صرافی است

24 آبان 1401 5

پس از گذشت سه روز از هک شدن صرافی FTX، هکر به انتقال توکن از این صرافی ادامه داده و تاکنون بیش از 62 میلیون دلار را به یک آدرس ناشناس ارسال کرده است

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، درحالی که حدود سه روز از انتشار خبر هک شدن صرافی اِف‌تی‌ایکس (FTX) می‌گذرد، هکر چندین کیف پول در اِف‌تی‌ایکس و اِف‌تی‌ایکس یو.اس (FTX US) همچنان به ارسال دارایی‌های دیجیتال به یک آدرس ناشناس ادامه می‌دهد. این آدرس اکنون چیزی در حدود 62 میلیون دلار دارایی دیجیتال را در خود دارد.

شرکت امنیتی بلاکچین سرتیک (CertiK) روز 15 نوامبر (24 آبان) در توییتی اعلام کرد که چندین آدرس متعلق به اِف‌تی‌ایکس (FTX) همچنان ‌رمزارزهایی را به آدرس هکر (0x59A…32b) ارسال می‌کنند. علاوه بر این، این آدرس هکر از روز 12 نوامبر (21 آبان) تقریباً 3.5 میلیارد را دریافت و سوآپ کرده است. هکرها 2.8 میلیارد از توکن‌ها و میم‌کوین‌های مختلف مانند FTX ، FTX Sucks، CRO Next و غیره را به آدرس‌های معروف ارسال کرده‌اند.

انتقال توکن هکر

تبلیغات جام جهانی قطر

بیش از 600 میلیون دلار نقل و انتقالات غیرمعمول توسط کارشناسان آن‌چِین گزارش شده است که برخی حاکی از سوآپ تتر (Tether) به استیبل کوین دای (DAI) و سوآپ آلتکوین‌های مختلف به اتریوم هستند. ادمین چت انجمن اِف‌تی‌ایکس (FTX) در گروه تلگرام این صرافی تایید کرد که FTX هک شده و اپلیکیشن‌های FTX بدافزار هستند.

راین میلر (Ryne Miller)، مشاور ارشد اِف‌تی‌ایکس در ایالات متحده نیز حذف قابلیت ترید و برداشت به دلیل دسترسی غیرمجاز به یک سری دارایی‌های خاص را تأیید کرد. وی اذعان داشت که اِف‌تی‌ایکس دارایی‌های دیجیتال خود را به یک متولی جدید کیف پول سرد منتقل می‌کند تا از هک شدن آنها جلوگیری کند.

با این حال، دسترسی هکرها به کیف‌پول‌های اِف‌تی‌ایکس و اِف‌تی‌ایکس یو.اس (FTX US) هنوز هم یکی از نگرانی‌های کاربران است، زیرا تعدادی گزارش کرده‌اند که موجودی دلاری کیف پول آنها به صفر رسیده است.

ادامه کاهش ارزش توکن اف‌تی‌تی (FTT)

پس از استعفا و درخواست ورشکستگی فصل 11 از سوی سم بنکمن، قیمت توکن بومی این صرافی یعنی اف‌تی‌تی (FTT) در مسیر کاهش مداوم قرار گرفت. در زمان نگارش این مطلب، FTT با اندکی بهبود با قیمت 1 دلار و 86 سنت معامله می‌شود.

در همین حال، بنکمن در حال ارسال یک رشته توییت بی‌معناست که حرف و حدیث‌های زیادی در فضای توییتر ایجاد کرده است. این توییت‌ها که در مجموع عبارت “What Happened” (یعنی”چه اتفاقی افتاد”) را نشان می‌دهند با این پست تکمیل شد:

“این نه توصیه حقوقی است و نه مشاوره مالی. این همه آن‌چیزی است که من به خاطر می‌آورم، اما ممکن است حافظه من ایراد پیدا کرده باشد.»

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: coingape

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×