» آرشیو اخبار » هفته ای انفجاری پیش روی بازار طلا
بازار طلا

هفته ای انفجاری پیش روی بازار طلا

21 آبان 1401 2

بازار طلا در جریان معاملات روز جمعه، دوباره افزایش یافت و به میانگین متحرک نمایی 200 روزه رسید و با این کار در کانون توجهات قرار گرفت.

تحلیل تکنیکال هفتگی بازار طلا

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بازار طلا در طول هفته، نسبتاً افزایش یافته و به میانگین متحرک نمایی 50 هفته ای رسیده است. علاوه بر این، باید به خاطر داشته باشید که ما در نمودار روزانه نیز دقیقاً در «میانگین متحرک نمایی 200 روزه» (EMA 200) هستیم، که البته تأثیر زیادی نیز خواهد داشت. در نهایت، اگر بخواهیم از این منطقه عبور کنیم، احتمالاً می‌توانیم به سطح 1800 دلار برویم.

از سوی دیگر، اگر به زیر سطح 1750 دلار برگردیم، ممکن است با یک اصلاح روبرو شویم. طلا در حال حاضر واقعاً خوب به نظر می رسد، اما ما باید نگران این واقعیت باشیم که اگرچه شاهد چنین حرکت بزرگی بوده ایم، اما واقعیت این است که با حمایت های زیادی هم روبرو بوده ایم. با در نظر گرفتن تمامی عوامل موثر، طلا در حال حاضر بیشتر صعودی به نظر می رسد. و اگر بتوانیم از سطح 1800 دلار عبور کنیم، با یک روند کاملا صعودی مواجه خواهیم شد.

با این حال آنچه مسلم است، کماکان شاهد نوسانات زیادی خواهیم بود و باید کاملاً به نمودار توجه داشته باشیم. علاوه بر این، بسیاری از این‌ها براساس احتمال چرخش فدرال رزرو است، که احتمالاً به این زودی اتفاق نمی افتد. تورم 7.7 درصدی در ایالات متحده آمریکا، به گونه ای است که مانع از این می شود که فدرال رزرو تغییری در سیاست های خود به وجود آورد. بنابراین فکر می کنم در وضعیتی قرار داریم که امکان عقب نشینی از آن وجود ندارد. حدس زدن این که فدرال رزرو به چه شکل در بازار عمل خواهد کرد، کار ساده ای نیست.

تبلیغات جام جهانی قطر

 

 بازار طلا هفتگی

پیش بینی روزانه قیمت در بازار طلا

بازار طلا در جریان معاملات روز جمعه، دوباره افزایش یافت و به میانگین متحرک نمایی 200 روزه رسید و با این کار در کانون توجهات قرار گرفت.

تحلیل تکنیکال بازار طلا

بازار طلا در روز جمعه دوباره افزایش یافت و به روند صعودی عظیمی که در هفته گذشته شاهد آن بودیم، ادامه داد. همانطور که گفته شد، ما اکنون به «میانگین متحرک نمایی 200 روزه» (EMA 200) رسیده ایم، بنابراین جالب است که ببینیم آیا می توانیم به بالاتر رفتن ادامه دهیم یا نه؟ به همین دلیل، فکر می‌کنم شما باید نه تنها متحرک نمایی 200 روزه، بلکه سطح 1750 دلاری زیر آن را نیز مد نظر داشته باشید.

اگر از میانگین متحرک نمایی 200 روزه عبور کنیم، ممکن است طلا به سطح 1800 دلار برسد. سطح 1800 دلار یک سطح بزرگ، گرد و از نظر روانی قابل توجه بوده و منطقه ای است که قبلاً در آن سر و صدای زیادی دیده بودیم. از طرف دیگر، اگر بخواهیم به زیر سطح 1750 دلار برسیم، این امکان وجود دارد که به سطح 1700 دلار و احتمالاً متحرک نمایی 50 روزه برگردیم.
در نهایت، باید به بازارهای نرخ بهره در ایالات متحده توجه زیادی داشته باشید، زیرا همبستگی منفی زیادی بین نرخ بهره و طلا وجود دارد. اگر نرخ بهره افزایش یابد، معمولاً بر خلاف ارزش طلا عمل می کند. همچنین، باید به دلار آمریکا توجه زیادی داشته باشید، زیرا همبستگی منفی دارد.

صرف نظر از همه اینها، این بازاری است که به نظر می رسد در حال حاضر زیادی صعود کرده است، بنابراین من فکر می کنم شاهد عقب نشینی بازار شویم. نوسانات زیادی در راه است، اما من فکر می کنم در این مرحله احتمالاً عقب نشینی کوتاه مدتی در پیش است.

بازار طلا روزانه

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire و fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×