» ارز دیجیتال » تحلیل » هدف سرمایه گذاران بیت کوین در بحبوبه افزایش خروجی آن چیست؟
هدف سرمایه گذاران بیت کوین در بحبوبه افزایش خروجی آن چیست؟

هدف سرمایه گذاران بیت کوین در بحبوبه افزایش خروجی آن چیست؟

15 تیر 1401 7

به گزارش گروه ترجمه گذارنیوز، علی‌رغم نارضایتی هایی موجود در ماه ژوئن، ماه جولای برای بیت کوین امیدوار کننده تر بود. تمامی ارزهای موجود در بازار کریپتو در حال گذراندن به اصطلاح ” یک رالی کوچک ” هستند با این وجود بیت کوین توانسب در بازه کوتاهی بالا تر از مقاومت 20هزار دلاری خود معامله شود. در حال حاضر در محدوده 19هزار و 900 دلار نوسان  دارد و گاو ها باعث حرکت رو به بالای بازار هسند. افزایش 3/96 درصدی قیمت بیت کوین، احساس مثبتی در بین فعالان بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است.

در همین زمان،Glassnode خبرنامه هفتگی خود را منتشر کرد که در خصوص معیار های مهم تحلیل درون زنجیره ای (on-chain) بحث میکند، این گزارش مدعی است:

با توجه به اینکه برآوردهای تورم ایالات متحده در ماه ژوئن همچنان بالاست و ابرهای طوفانی ناشی از یک رکود بالقوه در حال ظهور است، بازار همچنان به شدت در معرض خطر است. این در عملکرد و فعالیت زنجیره‌ای بیت‌کوین مشهود است که در هفته‌های اخیر به طور متوسط ​​کاهش یافته است.

تبلیغات جام جهانی قطر

این خبرنامه داده های زیر را به جهت اثبات ادعای خود مطرح میکند.

 

شیرجه در داده های بیت کوین 

از زمان اوج قیمت بیت کوین در نوامبر 2021، آدرس‌های فعال بیت کوین تغییر کرده است. در آن زمان، حدود 1.2 میلیون آدرس در شبکه بلاک چین بیت کوین فعال بودند. در حالی که این اعداد تا 5 ژوئیه به 870000 کاهش یافته است، با توجه به سناریوی تلخ بازار، حفظ آدرس های موجود و نود های موجود در شبکه دشوار شده است.

نمودار میانگین متحرک تعداد آدرس های فعال در شبکه بیت کوین ( هفت روزه)

نمودار میانگین متحرک تعداد آدرس های فعال در شبکه بیت کوین ( هفت روزه)

معیارهای رشد خالص شبکه بیانگر یک روند نزولی است که تفاوت بین واحدهای جدید و باقی مانده در زنجیره را نشان می دهد. نرخ رشد در طول فروپاشی Luna و دوباره در طول فروش در اواخر ژوئن شاهد چند جهش بود. علاوه بر این، این اعداد پس از کاهش روزانه به 7000 واحد جدید، به سطوح نزولی ای که در بازار خرسی سال 2018 و 2019 داشته است سقوط کرده اند.

نمودار میانگین متحرک هفت روزه رشد شبکه بیت کوین

نمودار میانگین متحرک هفت روزه رشد شبکه بیت کوین

برخلاف اظهار نظرها و داده های فوق تحول جالبی در رابطه با ررضه بیت کوین در صرافی ها رخ داده. علیرغم کاهش قیمت‌ها میزان خروج بیت کوین از صرافی ها کاهش یافته، از مارس 2020، بیش از 750هزار بیت ک.ین از صرافی ها خارج شده است. با این حال، تنها در سه ماه گذشته، حدود 142.5 هزار بیت کوین در جریان خروجی از صرافی های بوده است که این تعداد 18/8 درصد از کل بیت کوین های موجود را تشکیل می دهد. این آمار نشان دهنده یک روند رو به رشد با در فعالان بازار بیت کوین است.

نمودار موجودی در مبادله ی بیت کوین

نمودار موجودی در مبادله ی بیت کوین

داده های بدست آمده از تحلیل درون زنجیره ای (on-chain) اخیر نشان میدهد که ممکن است این وضعیت بد برای بیت کوین به پایان برسد. علاوه بر این، جامعه کریپتو از زمان احیای بیت کوین در پنجم ماه ژوئیه زمانی که از 20هزار دلار عبور کرد، نسبت به وضعیت خوش بین بوده است.

منبع: ambcrypto

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×