» آرشیو اخبار » نیجریه می تواند به رهبر اقتصاد دیجیتال جهان تبدیل شود!

نیجریه می تواند به رهبر اقتصاد دیجیتال جهان تبدیل شود!

20 مهر 1401 0

معاون رئیس جمهوری نیجریه طی سخنانی از طرح کشورش برای جذب افراد نخبه در راستای زیرساخت های توسعه اقتصاد دیجیتال این کشور خبر داده گفت که نیجریه می تواند به رهبر اقتصاد دیجیتال جهان تبدیل شود.

به گزارش گذارنیوز، معاون رئیس جمهوری نیجریه طی سخنانی از طرح کشورش برای شناسایی و جذب افراد نخبه نیجریه در راستای زیرساخت های توسعه اقتصاد دیجیتال این کشور خبر داده و اعلام کرد که نیجریه می تواند به رهبر اقتصاد دیجیتال جهان تبدیل شود.

بر اساس این گزارش، «یمی اوسینباجو» که این سخنان را در نشست ملی «اقتصاد دیجیتال نیجریه» با موضوع بررسی وب ۳ و تاثیرات «دیفای» بر اقتصاد دیجیتال آفریقا سخن می گفت، اعلام کرد که بر اساس آمار و اطلاعات در دست دولت نیجریه، این کشور قابلیت تبدیل شدن به رهبر اقتصاد دیجیتال و فناوری مربوط به آن را دارد.

وی در خصوص اهمیت وب ۳ برای آفریقا به ویژه نیجریه گفت: برخلاف دوران پیدایش و توسعه وب ۱ و ۲ که ما از آن محروم ماندیم، اکنون تمامی فرصت های جهان پیش روی چشمان ما قرار دارد. در سال ۱۹۸۹ ما تلفن همراه نداشتیم و نتوانستیم از موهبت های حاصل از نوآوری های دیجیتال و روش های مالی آن استفاده کنیم. اما با پیدایش وب ۳، ما اکنون در موقعیت بهتری قرار داریم.

تبلیغات جام جهانی قطر

معاون رئیس جمهور نیجریه افزود: ما ثابت کرده ایم که نبوغ، نوآوری و نخبه های لازم برای ساخت و ارتقاء شرکت های فناوری را داریم. ما اکنون ۶ دیتا سنتر بزرگ در اختیار داریم و تعداد بیشتری از آنها نیز در راه هستند. اما باید زمان بیشتری برای ارتقاء مهارت های خود در زمینه اقتصاد دیجیتال بگذاریم.

وی تاکید کرد: ما باید به فکر توسعه و اتخاذ سیاست ها و مقررات لازم برای ارتقاء نوآوری و اقتصاد خود باشیم. ما می توانیم به رهبران جهان در انقلاب وب ۳ تبدیل شویم. تنها محدودیت پیش رو، نگاه ما است که باید تغییر کند.

لازم به ذکر است که شرکت های بزرگ فناوری جهان همچون گوگل و مایکروسافت، سرمایه گذاری های سنگینی در کشورهای مطرح قاره آفریقا کرده اند و قرار است شبکه اقتصاد دیجیتال و بازارهای آنلاین آفریقا از طریق دیتا سنترهای نصب شده در آفریقای جنوبی تا پایان سال جاری میلادی به اروپا متصل شوند.

منبع: بازار

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×