» ارز دیجیتال » استقبال صرافی ال بنک از پذیرش رمزارز در نیجریه
رمزارز

استقبال صرافی ال بنک از پذیرش رمزارز در نیجریه

4 دی 1401 2

نیجریه طرح قانونی مهمی را ارائه کرده است که پذیرش رمزارز را در این کشور که بیش از ۲۰۰ میلیون نفر جمعیت دارد، تسهیل خواهد کرد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، نیجریه طرح قانونی مهمی را ارائه کرده است که پذیرش رمزارز را در این کشور که بیش از ۲۰۰ میلیون نفر جمعیت دارد، تسهیل خواهد کرد. این موضوع از این جهت اهمیت دارد که اگر لایحه قانون سرمایه گذاری و اوراق بهادار، 2007 اصلاح و تصویب شود، کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیجریه (SEC) رمزارزها و سایر دارایی های دیجیتال را به عنوان نوعی دارایی برای سرمایه گذاری به رسمیت خواهد شناخت.

«بابانگیدا ابراهیم» ​​رئیس کمیته بازار سرمایه و نهادهای مجلس نمایندگان نیجریه طی مصاحبه ای که با روزنامه محلی «پانچ» داشت، گفت که لایحه پیشنهادی نقش بانک مرکزی نیجریه و کمیسیون بورس و اوراق بهادار این کشور را در ارتباط با ارزهای دیجیتال مشخص می کند.

ابراهیم در ادامه صحبت های خود اظهار داشت که این لایحه تغییر کامل و صد درصدی از قوانین محدودکننده موجود نیست، بلکه تنها بررسی اقداماتی است که می توان در چارچوب قوانین فعلی انجام داد. با این حال، او معتقد است که نیجریه باید با نوآوری های اقتصادی جهانی همراه شود.

تبلیغات جام جهانی قطر

شایان ذکر است که سازمان منطقه پردازش صادرات دیجيتال (NEPZA) در یک بیانیه مطبوعاتی در ماه سپتامبر اعلام کرد که در نظر دارد با صرافی رمزارز بایننس (Binance) برای ایجاد یک منطقه آزاد مجازی برای ارتقای رشد اقتصادی همکاری کند.

صرافی ال بنک

این طرح قانونی درست در زمانی ارائه شده است که موسسات مالی نیجریه تقریباً 2 سال را تحت ممنوعیت فعالیت در ارزهای دیجیتال سپری کرده اند و ارز دیجیتال بانک مرکزی‌ (CBDC) این کشور با نام eNaira، نتوانسته آن طور که باید به پذیرش گسترده از طرف عموم مردم دست یابد. به گونه ای که از زمان راه اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی‌ نیجریه در اکتبر 2021، تاکنون، این رمزارز تنها توانسته نرخ پذیرشی معادل 0.5 درصد در میان جمعیت این کشور کسب کند.

به باور کارشناسان، تایید این طرح و قانونی شدن آن احتمالا به روند پذیرش eNaira بیش از پیش لطمه خواهد زد. این لایحه اساسا باعث پذیرش بیشتر ارزهای دیجیتال می شود. «آنوینتیگ آها» (Anointing Aha)، مدیر انجمن نیجریه در صرافی جهانی «ال بنک» (LBank)، می گوید: از طریق تنظیم و رگولاتوری این طبقه دارایی، اگر می خواهید چیزی در فضای بلاکچین بسازید، ممکن است با مالیات و فرایندهای مربوط به ثبت قانونی مواجه شوید.

در حال حاضر، به نظر می رسد نیجریه در حال حرکت به سمت پذیرش هرچه بیشتر رمزارزها است، اما هنوز هم هیچ چیز مشخص نیست. آها می افزاید: «انتخابات ریاست جمهوری نیجریه در اوایل سال آینده برگزار می شود و خیلی چیزها به رئیس جمهور جدید بستگی دارد».

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: crypto-news-flash

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×