» آرشیو اخبار » مراقب نسخه جعلی کیف‌پول Nami در اپ‌استور باشید!
Nami

مراقب نسخه جعلی کیف‌پول Nami در اپ‌استور باشید!

23 مهر 1401 2

کلاهبرداری‌های مربوط به کیف پول‌های ارزهای دیجیتال روزبه‌روز در حال افزایش است. در تازه‌ترین نمونه کلاهبرداری‌های از این دست، کاربران از وجود یک برنامه فیشینگ برای دستگاه‌های تلفن همراه خبر داده‌اند که تحت عنوان کیف پول نامی کاردانو (Nami ) برای سرقت کلیدهای خصوصی و وجوه کاربران طراحی شده است.

Nami جعلی

هشدار برای کاربران Nami

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، این کیف پول جعلی برای اولین بار در اپ استور اپل مشاهده شده و همچنان برای دانلود در دسترس عموم قرار دارد. اگر کاربر عبارت بازیابی کیف پول ارز دیجیتال (Seed Phrase) خود را در این اپلیکیشن وارد کند، برنامه داده‌های آن را دزدیده و آن‌ها را برای توسعه‌دهندگان این کیف پول جعلی ارسال می‌کند. به این ترتیب، هکرها به طور مستقیم به رمزارز کاردانو (ADA) موجود در این کیف پول Nami مبتنی بر مرورگر دسترسی پیدا می‌کنند.

تبلیغات جام جهانی قطر

لازم است بدانید، نامی (Nami) یک کیف پول افزونه مرورگر غیرامانی و قانونی برای بلاکچین کاردانو است. این پلتفرم قبلاً در توییتر هشدار داده است که هیچ کانال تلگرامی و کیف پول تحت وبی ندارد.

“مراقب کلاهبرداری‌ها باشید! کیف پول نامی (Nami) نه کانال تلگرامی دارد و نه کیف پول تحت وب. ما فقط یک افزونه کروم داریم. تمام پیام‌های پشتیبانی اینجا در توییتر کلاهبرداری و جعلی هستند. تنها حساب رسمی ما در توییتر NamiWallet@ است.

این یک تاکتیک رایج فیشینگ است که توسط هکرها برای سرقت وجوه کاربران ناآگاه ازطریق ایجاد برنامه‌ها و وبسایت‌های جعلی به‌کار گرفته می‌شود. کلاهبرداری با هدف قراردادن خدمات درگاه پرداخت و کیف پول‌های رمزارزها در میان پیشرفت‌های اخیر ‌شبکه‌های بزرگ مثل هارد فورک واسیل کاردانو و مِرج اتریوم، گسترش قابل توجهی پیدا کرده است.

در اوایل سال جاری، هکرها با یک حمله فیشینگ یه یونی‌سوآپ، 8 میلیون دلار را به سرقت بردند. بر اساس یک مطالعه جدیدتر، حملات فیشینگ مربوط به بازار رمزارزها از ابتدای سال تاکنون 257 درصد افزایش یافته است. تقریباً 80 درصد از دامنه‌های سطح بالای عمومی (gTLD) که مورد حملات فیشینگ قرار گرفته‌اند، ریجستری مخربی داشته‌اند و کیف پول‌های رمزارزی بیشترین مقاصد مورد هدف بوده‌اند.

«فیشینگ ارزهای دیجیتال به‌ویژه حملاتی که کیف پول‌ها و صرافی‌ها را شامل می‌شوند، اخیراً افزایش یافته است. هکرها از تکنیک‌های حمله‌ای استفاده می‌کنند که در برابر سایر دارایی‌ها قبلاً استفاده شده و در بازار ارزهای دیجیتال تاثیر بسیارخوبی داشته‌اند.»

مترجم: مرضیه مظاهری

منبع: cryptopotato

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×