» آرشیو اخبار » موج جدید کرونا در کمین است

موج جدید کرونا در کمین است

15 تیر 1401 6

به گزارش گذارنیوز، «علیرضا صداقت» رییس سازمان نظام پزشکی مشهد در نشست خبری که ظهر امروز پیرامون اوج‌گیری مجدد کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه سطح پوشش و استفاده ماسک در بین مردم کم شده و اهمیت واکسن کاهش یافته اما همچنان تاکید بر استفاده از ماسک چه در محیط بسته و چه در محیط باز را داریم.
رییس سازمان نظام پزشکی مشهد با تاکید بر شست و شوی دست ها و استفاده از الکل و ژل ضد عفونی کننده، بیان کرد: ما باید به منابع روز دنیا اعتماد کنیم بر اساس همین منابع، افراد واکسینه می‌شوند.
صداقت خاطر نشان کرد: واکسیناسیون در کل کشور باید هر ۶ ماه یک بار انجام شود، نگرانی ما از جهت واکسیناسیون به خاطر این است که گول آمار واکسن دوز یک و دو را نخوریم، باور مردم در مورد پایان کرونا غلط است. کرونا در کمین است و موج بعدی به زودی اوج می‌گیرد.

افزایش موارد مثبت کرونا

همچنین ناصر امینی مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: ما از ماه گذشته تا کنون مراجعات سرپایی کرونا ۴ برابر افزایش داشته است اما از ۱۰ تیر ماه تا کنون موارد مثبت سرپایی ۱۱ برار شده است.
وی تصریح کرد: تعداد بستری مثبت نیز با شیب ملایم رو به افزایش است.
مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، افزود: در ۴۵ روز اخیر فقط سه مورد فوتی داشته ایم، ۱۴ درصد موارد شناسایی جدید از مشهد بوده است.
امینی ادامه داد: حدود ۶۰ درصد از مراجعان بیماران سرپایی کرونا در استان از مشهد هستند، ۲۳ خرداد ۴ درصد تست های سرپایی مثبت و در ۱۴ تیر ۳۳ درصد افراد تستشان مثبت بودند.
وی اضافه کرد: کسانی که ۶ ماه از دوز سوم آنها گذشته می‌توانند دوز یاد آور را داشته باشند و اما در مورد افراد زیر ۱۲ سال ما همچنان منتظر بخش نامه و دستور العمل هستیم.

تبلیغات جام جهانی قطر

برای دیدن عکس های این نشست خبری اینجا کلیک کنید

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×