» آرشیو اخبار » دومین اقتصاد بزرگ جهان زمستانی شد
صنعت چین

دومین اقتصاد بزرگ جهان زمستانی شد

13 دی 1401 10

نظرسنجی بخش خصوصی امروز سه‌شنبه نشان داد که فعالیت کارخانه‌های چین در ماه دسامبر با سرعت بیشتری کاهش یافت زیرا افزایش آلودگی‌های کووید-۱۹ تولید را مختل کرد و پس از اینکه پکن تا حد زیادی محدودیت‌های ضدکرونایی را حذف کرد، بر تقاضا تاثیر گذاشت.

به گزارش گذارنیوز، شاخص مدیران خرید از ۴۹.۴ در ماه نوامبر به ۴۹ در دسامبر کاهش یافت. این شاخص برای پنج ماه متوالی زیر ۵۰ باقی مانده است. این میزان پایین‌ترین میزان از سپتامبر بود، اما پیش‌بینی ۴۸.۸ تحلیلگران در نظرسنجی رویترز را پشت سر گذاشت.

نظرسنجی رسمی بزرگ‌تر، شاخص مدیران خرید چین در روز شنبه کاهش بسیار شدیدتری را نشان داد و شاخص فعالیت به پایین‌ترین حد در سه سال اخیر رسید. این ارقام تصویری از چالش‌های پیش روی تولیدکنندگان چینی را ارائه می‌کند که اکنون باید پس از چرخش ناگهانی سیاست کووید در این کشور در اوایل دسامبر، با افزایش عفونت‌ها مقابله کنند.

وانگ ژ، اقتصاددان ارشد در گروه Caixin Insight گفت: عرضه کاهش یافت، تقاضای کل ضعیف باقی ماند، تقاضای خارج از کشور کاهش یافت، اشتغال رو به وخامت رفت، لجستیک ضعیف بود، تولیدکنندگان با فشار فزاینده‌ای بر سودآوری خود مواجه شدند و مقدار خرید و همچنین موجودی انبارها پایین ماند.

تبلیغات جام جهانی قطر

تضعیف تقاضای خارجی در بحبوحه کندی رشد جهانی، همچنان بر سفارشات برای تولیدکنندگان صادرات محور تأثیر می‌گذارد. مشکلات لجستیکی زمان تحویل تامین‌کنندگان را برای ششمین ماه متوالی طولانی کرد، در حالی که اشتغال در بخش تولید برای نهمین ماه متوالی به دلیل کاهش سطح تولید و مشکلات تامین نیروی کار در بحبوحه شیوع ویروس کاهش یافت.

برخی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که کمبود نیروی کار و افزایش اختلالات زنجیره تامین، همراه با تقاضای کمتر مشتری، ممکن است باعث کاهش بیشتر تولید در ماه‌های زمستان شود. رهبران چین متعهد شده‌اند که اصلاحات سیاستی را افزایش دهند تا از تأثیر افزایش آلودگی به کووید بر کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان در زمانی که اقتصاد جهانی ضعیف به صادرات آسیب می‌زند، کاهش دهند.

بر اساس گزارش رویترز، دومین اقتصاد بزرگ جهان در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۲ رشد سه درصدی داشته است و انتظار می‌رود که برای کل سال که یکی از بدترین سال‌های تقریباً نیم قرن اخیر است، در این نرخ باقی بماند.

منبع: ایسنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×