» آرشیو اخبار » معافیت شهرک‌های غیردولتی ازپرداخت عوارض تغییر کاربری
معافیت شهرک‌های غیردولتی ازپرداخت عوارض تغییر کاربری / احیای واحد های تولیدی راکد

معافیت شهرک‌های غیردولتی ازپرداخت عوارض تغییر کاربری

1 مهر 1401 6

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران با اشاره به احیای ۲۷۵ واحد تولیدی عنوان کرد برای تسهیل این امر شهرک های غیر دولتی ازپرداخت عوارض معاف هستند.

به گزارش گذارنیوز، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران با اشاره به احیای ۲۷۵ واحد تولیدی راکد استان تهران ظرف یک سال اخیر از بهره گیری پساب با اولویت واحدهای تولیدی در سطح این استان برای حل معضل تامین آب خبر داد.

حشمت اله عسگری، در تشریح روند تسهیل کار واحدهای تولیدی در سطح استان تهران گفت: یکی از موضوعاتی که در حوزه تسهیل و رفع موانع واحدهای تولیدی استان تهران در دستور کار قرار گرفته است اصلاح آیین نامه‌ها و برخی قوانین است. در حقیقت تسهیل و رفع موانع تولید در بعد عملیاتی و سایر ابعاد مرتبط با قوانین و مقررات و بخشنامه‌ها همزمان در حال پیگیری است و در طول سال جاری اقدامات مهم و اثرگذاری انجام شده است.

وی افزود: در یک سال اخیر احیای ۲۷۵ واحد تولیدی راکد و افزایش ظرفیت بیش از ۱۵۰۰ واحد تولیدی نیمه فعال در سطح استان تهران محقق شده است. در حال حاضر برخی واحدهای تولیدی دارای پروانه استان که ظرفیت اشتغالزایی بالایی دارند با برخی موانع قانونی در حوزه محیط زیست مواجه هستند، درحالی که در تلاش هستیم دستگاه های متولی به ویژه محیط زیست نسبت به اصلاحیه های هم راستای مورد نظر این واحدهای تولیدی در صورت نداشتن ملاحظات زیست محیطی و مشکل آلایندگی، همکاری لازم را داشته باشند.

تبلیغات جام جهانی قطر

معافیت شهرک‌های غیردولتی ازپرداخت عوارض تغییر کاربری / احیای واحد های تولیدی راکد

معافیت شهرک‌های غیر دولتی از پرداخت عوارض تغییر کاربری

عسگری با اشاره به معافیت شهرک های غیر دولتی از پرداخت عوارض تغییر کاربری ادامه داد: بر اساس مصوبه هیات وزیران شهرک‌ها و نواحی صنعتی غیردولتی مشروط به راه‌اندازی شهرک طی مدت ۱۲ماه از پایان اجرای طرح و براساس دستورالعمل مشترک وزارتخانه‌های صمت، جهاد کشاورزی، اقتصاد و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از پرداخت مالیات معاف خواهند شد.

وی تاکید کرد: این معافیت به همراه تقسیط عوارض تغییر کاربری اراضی و باغ‌ها برای فعالیت‌های تولیدی با رعایت قوانین و مقررات تا سقف ۵ سال دو گام اساسی در جهت کمک به حل مشکلات فعالیت‌های تولیدی در سطح استان تهران است که می‌تواند مشکلات بسیاری را حل و فصل کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر لزوم همکاری بانک‌ها برای رفع موانع تولید در سطح استان تهران، گفت: بی تردید دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل باید با ملاک قرار دادن قانون و حذف بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های دست و پاگیر مانع معطل ماندن و اتلاف وقت و سرمایه واحدهای تولیدی شوند.

استفاده از پساب برای تأمین آب واحدهای تولیدی

 

وی افزود: از سوی دیگر موضوع آب به عنوان یکی از مسائل مهم زیرساختی مورد نیاز صنعت استان همواره مورد تاکید و توجه بوده که با پیگیری‌های صورت گرفته جهت حل این مشکل، پساب استان با اولویت واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

منبع: ایسنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×