» آرشیو اخبار » مریام-وبستر کلمات «Altcoin» و «Metaverse» را به فرهنگ لغت خود اضافه می‌کند
مریام-وبستر

مریام-وبستر کلمات «Altcoin» و «Metaverse» را به فرهنگ لغت خود اضافه می‌کند

19 شهریور 1401 3

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، مریام-وبستر (Merriam-Webster)، قدیمی‌ترین فرهنگ لغت در ایالات متحده به طور رسمی “altcoin” و “metaverse” را به صفحات مرجع خود اضافه می‌کند.

به گفته این فرهنگ لغت، این دو کلمه در میان ۳۷۰ کلمه جدیدی قرار دارند که در این ماه به طور رسمی به این فرهنگ لغت اضافه شده‌اند.

این اقدام نشان‌دهنده محبوبیت و پذیرش روزافزون این فناوری‌های در حال تحول است.

تبلیغات جام جهانی قطر

«وقتی بسیاری از مردم از یک کلمه به یک شکل و در مدت زمان طولانی استفاده می‌کنند، آن کلمه برای افزوده شدن به فرهنگ لغت واجد شرایط می‌شود.»

مریام-وبستر درباره «altcoin» می‌گوید که این اصطلاح برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ استفاده شده و با افزودن “alt-” به بیت کوین (BTC) توسعه یافته است. تعریف آن به شرح زیر است:

«هر یک از ارزهای دیجیتال مختلفی که به عنوان جایگزینی برای ارزهای رمزپایه دیرینه و به ویژه بیت کوین در نظر گرفته می‌شوند.»

آلتکوین در دسته کلمات مربوط به روش‌های جدید سرمایه‌گذاری، فروش محصولات یا استفاده و عدم استفاده از بانک‌ها قرار می‌گیرد، ولی اصطلاح متاورس (metaverse)، فضایی که پروژه‌های کریپتویی در آن در حال پیشرفت هستند، به دسته کلمات مرتبط با دنیای مجازی افزوده شده است.

مریام-وبستر می‌گوید که متاورس، برای اولین بار در سال ۱۹۹۲ استفاده شده از پیشوند meta- گرفته شده است که در یونانی به معنای “در میان، با، پس از” در کنار جهان است. در ادامه برای آن دو تعریف آمده است:

«۱-محاسبات: یک محیط مجازی پایدار که امکان دسترسی و قابلیت همکاری چندین واقعیت مجازی منحصربه‌فرد را فراهم می‌کند.
۲-کیهان‌شناسی: ترکیبی فرضی از همه جهان‌های هم‌وجود یا متوالی».

این اقدام اولین ورود این فرهنگ لغت به دنیای رمزارزها نیست. در سال ۲۰۱۸، مریام-وبستر اصطلاحات «بلاکچین»، «بیت کوین» و «عرضه اولیه رمزارز» را نیز به مجموعه لغات خود اضافه کرد.

مترجم: امیر ملک پور

منبع: dailyhodl

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×