» آرشیو اخبار » قیمت کارخانه ای خودرو افزایش می یابد؟

قیمت کارخانه ای خودرو افزایش می یابد؟

1 مرداد 1401 7

به گزارش گذارنیوز، با حذف خانواده تیبا و ساینا معمولی از سبد محصولاتی سایپا، افزایش کف قیمت کارخانه ای خودرو دور از انتظار نیست. بررسی ها نشان می دهد با حذف این خودروها کف قیمت خودرو در کارخانه حدودا رشد ۲۵ درصدی خواهد داشت.

بر اساس اعلام سازمان وزارت صمت قرار است دو عضو خانواده تیبا یعنی تیبا صندوقدار، تیبا ۲ و ساینا از خط تولید خارج شوند. خروج این خودروها باعث خواهد شد تا ارزان ترین محصولات در سبد محصولاتی دو خودروساز بزرگ کشور از دور خارج شوند.

حال با حذف تیبا و ساینا، پژو ۲۰۶ تیپ دو که همچنان در خطوط تولید ایران خودرو حاضر است با قیمتی حول و حوش ۱۵۰ میلیون تومان به عنوان ارزان ترین خودروی کارخانه ای را تصاحب خواهد کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

از آنجایی که توقف تولید سمند نیز در برنامه ایران خودرو قرار دارد بنابراین بعد از ۲۰۶ تیپ دو، دیگر محصول این خودروساز با برند پژو یعنی پژو پارس با موتور XU۷P و کوییک معمولی به ترتیب در جایگاه دوم و سوم ارزان ترین خودروهای حاضر در سید محصولاتی خودروسازان جای ساینا و تیبا ۲ را خواهند گرفت. لیست های قیمت دو خودروساز بزرگ کشور نشان می دهد پژو پارس با موتور XU۷P حدود ۱۶۶ میلیون تومان و کوییک معمولی حدود ۱۶۸ میلیون تومان قیمت دارند.

چنانچه ایران خودرو تصمیم بگیرد ۲۰۶ تیپ دو را از برنامه تولید خود خارج کند و پژو ۲۰۶ تیپ ۳ با سقف شیشه ای را جایگزین آن کند ( ۲۰۶ تیپ ۳ با سقف شیشه ای در کارخانه بیش از ۱۸۰ میلیون تومان قیمت دارد) آنگاه با توجه به قیمت کارخانه ای پژو پارس با موتور XU۷P کف قیمت کارخانه حدود ۳۸ درصد صعود خواهد کرد. این رشد قیمت با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد کشور سبب خواهد شد تا بخش دیگری از خریداران به دلیل ناتوانی در تامین مبلغ مورد نظر برای خرید خودرو از کارخانه از دور خارج شوند.

منبع: اقتصاد نیوز

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×