» آرشیو اخبار » تحلیل قیمت جهانی طلا؛ 9 آذر
طلا

تحلیل قیمت جهانی طلا؛ 9 آذر

9 آذر 1401 4

بازارهای طلا در طول جلسه معاملاتی کمی افزایش یافتند تا برای لحظه‌ای بالاتر از میانگین متحرک نمایی 200 روزه قرار گیرند. این برگشت سریع از میانگین نمایی 200 روزه نشان دهنده آن است که فلز زرد برای یک حرکت صعودی سریع آماده نیست.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، به نظر می رسد سرمایه‌گذاران طلا به کاهش موارد جدید کووید در چین اهمیت بیشتری نسبت به اظهارات جنگ طلبانه مقامات فدرال رزرو می دهند. معاملات آتی فلز گرانبها روز سه‌شنبه به شدت افزایش یافت، زیرا کاهش ناگهانی دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای اصلی باعث شد طلا صعودی شود. این حرکت طلا ممکن است ناشی از انتشار اخباری مبنی بر کاهش موارد ابتلا به کووید 19 در چین بوده باشد.

این قیمت ها نشان می‌دهد که اخبار کووید چین فشار ناشی از اظهارات جنگ طلبانه مقامات فدرال رزرو ایالات متحده در مورد افزایش نرخ بهره را که باعث فروش روز دوشنبه شد، خنثی می‌کند.

در ساعت 10:29 به وقت گرینویچ، معاملات آتی طلای Comex فوریه با 1769.60 دلار معامله شد که 14.30 دلار یا 0.81 درصد افزایش یافت. روز دوشنبه، صندوق سهام طلای SPDR (GLD) به 161.95 دلار رسید که 1.27 دلار یا 0.78 کاهش به ثبت رساند.

تبلیغات جام جهانی قطر

تحلیل تکنیکال بازار طلا

بازارهای طلا در طول جلسه معاملاتی کمی افزایش یافتند تا بالاتر از میانگین متحرک نمایی 200 روزه قرار گیرند. اما برگشت سریع از میانگین متحرک نمایی 200 روزه نشان دهنده آن است که فلز زرد برای یک حرکت صعودی سریع آماده نیست. در نظر داشته باشید که بازارهای طلا در حال حرکت رفت و برگشت هستند، چرا که بازار متناوباً به حرکت ها و صحبت های فدرال رزرو واکنش نشان می دهد. سرمایه‌گذاران سعی دارند که بفهمند قرار است در آینده به کدام سو حرکت کنند.

طلا

سطح 1750 دلار از حمایت کمی برخوردار است. زیر این سطح، میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) در کانال 1719 دلار قرار دارد. پس از این سطوح ما شاهد یک سطح حمایتی در کانال 1700 دلار هستیم. این در حالی است که که اگر جهت حرکت طلا برعکس شود، هدف اولیه سطح 1800 دلار خواهد بود. البته باید در نظر داشته باشیم که سطح 1800 دلار، یک سطح روانی بزرگ و قابل توجه است. منطقه ای که در گذشته بارها مورد بحث قرار گرفته است. در صورتی که این سطح شکسته شود، شکی باقی نمی ماند که طلا یک روند صعودی در پیش گرفته و در بلند مدت تا سطح 2000 دلار صعود خواهد کرد.

در این میان، نرخ بهره یکی از مهم ترین عوامل اثر گذار بر قیمت فلزات گرانبها می باشد، و در حال حاضر همبستگی منفی گسترده ای بین این دو وجود دارد. با این حال، ممکن است از این پس بر روی اخبار مربوط به رکود اقتصادی تمرکز کنیم که می تواند به خودی خود برای طلا مفید باشد. چرا که مردم اصولا سعی می کنند در شرایط پر ریسک به سمت دارایی های امن حرکت کنند.

نمودار طلا

چند عامل مهم وجود دارد که بر طلا تأثیر می گذارد:

1. قدرت دلار آمریکا
2. افزایش تورم
3. خطر رکود در اقتصادهای بزرگ
4. اعمال نرخ بهره بانک مرکزی

چالش اصلی فلز زرد در حال حاضر شکست دادن تورم است. تا زمانی که تورم به رشد خود ادامه دهد، بانک ها با افزایش نرخ ها و کاهش ترازها، بر قیمت طلا تأثیر نامطلوب می گذارند. با این حال، در صورت تغییر قوانین و بازنگری در سیاست پولی، بازار طلا وارد یک حرکت صعودی خواهد شد.

قیمت امروز نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران طلا بر کاهش موارد جدید کووید در چین و اخباری که ممکن است اعتراض‌ها پایان یافته باشد، بیشتر از اظهارات جنگ‌طلبانه مقامات فدرال رزرو اهمیت می‌دهند.

پس از انتشار نظرات بولارد و ویلیامز که از اعضای فدرال رزرو هستند، معامله‌گران ممکن است به این نتیجه رسیده باشند که واقعا خبر جدیدی منتشر نشده است. هر دوی اینها قبلاً تندرو بودند، اما صورتجلسه هفته گذشته فدرال رزرو نشان داد که سیاست‌گذاران تمایل دارند که افزایش نرخ بهره را در آینده به 50 واحد کاهش دهند.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire ، fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×