» اقتصاد » طوفان تورم و رکود اقتصادی به کانادا رسید

طوفان تورم و رکود اقتصادی به کانادا رسید

16 شهریور 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذار‌نیوز،بانک کانادا امروز هدف خود را برای نرخ بهره یک شبه به یک چهارم 3 درصد افزایش داد در حالی که نرخ بانکی آن یک دوم 3 درصد بود.و اعلام کرد به سیاست فشار کمی خود ادامه می دهد. اقتصاد جهانی و کانادا به طور گسترده در پی کنترل تورم و رکود اقتصادی هستند.

اثرات شیوع COVID-19، مشکلات مداوم عرضه، و جنگ در اوکراین همچنان باعث کاهش رشد و افزایش قیمت ها می شود.

تورم جهانی بسیار بالاست

تورم جهانی همچنان بالاست و معیارهای تورم اصلی در بیشتر کشورها در حال افزایش است.

تبلیغات جام جهانی قطر

بانک‌های مرکزی در سراسر جهان به تشدید سیاست‌های پولی ادامه می‌دهند. فعالیت اقتصادی در ایالات متحده تعدیل شده است، اگرچه بازار کار ایالات متحده همچنان محدود است.

چین با چالش های مداوم ناشی از تعطیلی کووید مواجه است. قیمت کالاها بی ثبات بوده است: قیمت نفت، گندم و الوار تعدیل شده در حالی که قیمت گاز طبیعی افزایش یافته است.

در کانادا، به دلیل کاهش قیمت بنزین، تورم CPI در ماه جولای از 8.1 درصد به 7.6 درصد کاهش یافت. با این حال، تورم به استثنای بنزین افزایش یافت و پیش بینی ها از گسترش بیشتر فشار قیمت ها، به ویژه در بخش خدمات می گوید

. معیارهای اصلی تورم بانک همچنان به روند صعودی خود ادامه دادند و از 5% تا 5.5% در جولای تغییر کردند. بررسی ها نشان می دهد که خطر تورم کوتاه مدت بسیار بالاست و احتمال ادامه داشتن در طولانی مدت را زیاد میکند.

اقتصاد کانادا با تقاضای مازاد به فعالیت خود ادامه می دهد و بازارهای کار همچنان در فشار قرار دارند.

تولید ناخالص داخلی کانادا در سه ماهه دوم 3.3 درصد رشد کرد. این میزان خیلی پایین تر از آنچه بانک مرکزی پیش‌بینی کرده بود، است
شاخص‌های تقاضای داخلی بسیار قوی بود – مصرف حدود 9/5 درصد رشد کرد و سرمایه‌گذاری تجاری نزدیک به 12 درصد افزایش یافت.
با نرخ های بالاتر وام مسکن، بازار مسکن طبق پیش بینی ها به دنبال رشد ناپایدار در طول همه گیری COVID 19، دوهزار رکود شد.
بانک همچنان انتظار دارد که اقتصاد در نیمه دوم سال جاری تعدیل شود، زیرا تقاضای جهانی ضعیف شده و سیاست های پولی سخت در کانادا شروع به هماهنگ کردن تقاضا با عرضه می کند.

با توجه به دورنمای تورم،بانک مرکزی نرخ بهره سیاستی را باید بیشتر افزایش دهد. آنها در حال بررسی هستند که نرخ‌های بهره چقدر باید بالاتر برود تا تورم به هدف 2درصدی بازگردد.

شورای حاکم بر تعهد خود نسبت به ثبات قیمت ها مصمم است و به اقدامات لازم برای دستیابی به هدف تورم 2 درصدی ادامه خواهد داد.

منبع: خبرگزاریCNBC

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×