» ارز دیجیتال » تحلیل » ضبط بیش از 643 میلیون دلار سولانا به عنوان بخشی از فرایند ورشکستگی آلامدا ریسرچ
سولانا

ضبط بیش از 643 میلیون دلار سولانا به عنوان بخشی از فرایند ورشکستگی آلامدا ریسرچ

8 آذر 1401 6

پلتفرم ردیابی داده های آنچین شبکه سولانا اعلام کرده است که صدها میلیون دلار سولانا اکنون در دست مراجع قضایی انحلال شرکت تحقیقات آلامدا ریسرچ است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، یک پلتفرم ردیابی داده های آنچین شبکه سولانا اعلام کرده است که صدها میلیون دلار سولانا اکنون در دست مراجع قضایی انحلال شرکت تحقیقات آلامدا ریسرچ (Alameda Research) است.

سولانا کامپس (Solana Compass) اعلام کرد که شرکت تحقیقات آلامدا که از شرکت‌های سم بنکمن فرید، مدیر صرافی FTX است، قبلاً 48.64 میلیون رمزارز سولانا به ارزش بیش از 643 میلیون دلار را در اختیار داشت.

پیرو ورشکستگی صرافی FTX و بعد از افت تقریباً 95 درصدی قیمت سولانا نسبت به بالاترین قیمت تاریخی خود در نوامبر 2021، یعنی 259 دلار، شرکت تحلیلی سولانا کامپس امروز به نگرانی ها حول این موضوع پرداخت که ممکن است این گنجینه عظیم سولانا که در اختیار مراجع قضایی انحلال صرافی FTX است، منبع فروش و بالطبع محرک افت بیشتر قیمت سولانا باشد.

تبلیغات جام جهانی قطر

طبق اعلان سولانا کامپس، این ذخیره سولانا طبق فصل 11 ورشکستگی شرکت‌ها ضبط شده است و احتمالاً تا زمانی که فرایند انحلال کامل شود، دست نخورده و منجمد خواهد ماند.

سولانا کامپس این موضوع را بدین نحو شرح داد: «شرکت آلامدا، مقادیر ذکر شده سولانا را دیگر در اختیار ندارد. این مبلغ هنگفت سولانا قفل شده است و برای چند سال‌ امکان فروش آن وجود ندارد. گذشته از این، فصل 11 قانون انحلال و ورشکستگی شرکت‌ها به این معنی است که تا زمانی که فرآیند ورشکستگی کامل نشود، هیچ چیزی فروخته نمی شود، که این امر ممکن است بیش از 10 سال طول بکشد.»

پلتفرم تجزیه و تحلیل آنچین کامپس همچنین تصریح کرد که رمزارزهای مورد نظر، در موقعیت استیک (stake) بوده و چون در حال حاضر در گردش نیستند، هیچ یک از آنها را در بازار آزاد نمی‌توان فروخت.

طبق اعلان سولانا کامپس، شرکت آلامدا قبلاً بزرگترین دارنده سولانا در حساب‌های استیک شده این شبکه بود. این پلتفرم داده های آنچین نشان می دهد که کل این گنجینه سولانا احتمالاً در نیمه اول سال 2025 از استیک خارج شود.

منابع سولانا در حساب استیک آلامدا
منابع سولانا در حساب استیک آلامدا

تحلیل خبر

ظاهراً، این خبر در پاسخ به نگرانی‌های جامعه کاربران از جهت افزایش فشار فروش و کاهش بیشتر قیمت سولانا به دو نکته مهم اشاره کرده است:

  1. کاربران نگران بودند که در فرایند انحلال شرکت‌های ورشکسته آلامدا و صرافی FTX ، هر چه سریعتر این منابع ضبط شده، بفروش می رسد. بنابراین، اعلامیه به این اشاره می کند که فصل 11 قانون ورشکستگی و انحلال ممکن است چند سال طول بکشد؛ بنابراین این منابع باعث افزایش عرضه و فشار فروش نمی شود.
  2. همچنین اشاره کرده است که این ذخایر سولانا در حساب استیک شده شرکت آلامدا قرار دارد. بنابراین در موجودی در گردش سولانا به حساب نیامده و تا نیمه اول سال 2025 نیز از استیک خارج نمی شود. این بدان معنی است که حتی درصورت تسریع فرایند انحلال، این مقادیر در شبکه قفل شده و قابل عرضه به بازار نیست.

هرچند که این اعلامیه تا حدی از نگرانی ها می کاهد، اما با ملاحظه برخی کامنت‌های کاربران نکات جالبی دیده می شود. به عنوان مثال یکی از کاربران گفته: «فقط لازم است که کیف پول خارج از شبکه فورک شود». یا کاربر دیگری به طعنه گفته است: «فورک کنید و اسمش را LUNC بگذارید». بنابراین به نظر می رسد مشکلات سولانا فعلاً ادامه داشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر از معضلات پیش روی سولانا به مقاله “تحلیل سولانا بعد از ورشکستگی صرافی FTX” مراجعه کنید.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سید امیر موسوی بهبهانی

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: dailyhodl

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×