» آرشیو اخبار » شکایت کوین سنتر از وزارت خزانه‌داری آمریکا
کوین سنتر

شکایت کوین سنتر از وزارت خزانه‌داری آمریکا

21 مهر 1401 2

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، کوین سنتر (Coin Center)، گروه حمایت از سیاست‌های ارزهای دیجیتال مستقر در ایالات متحده، قصد دارد دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری یا همان OFAC را به دلیل تحریم میکسر ارزهای دیجیتال تورنادو کش (Tornado Cash) به دادگاه بکشاند.

کوین سنتر

کوین سنتر، دیوید هافمن، جان دو و پاتریک اوسالیوان

در تاریخ ۱۲ اکتبر (۲۰ مهر)، وکلای کوین سنتر و همچنین دیوید هافمن (David Hoffman)، سرمایه‌گذار ارزهای دیجیتال، یک مدافع حقوق بشر ناشناس که با عنوان جان دو (John Doe) شناخته می‌شود و پاتریک اوسالیوان (Patrick O’Sullivan)، توسعه‌دهنده نرم‌افزار، شکایتی را در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در ناحیه شمالی فلوریدا ثبت کردند. این شکایت علیه OFAC، جَنت یِلن (Janet Yellen)، وزیر خزانه‌داری و آندره گاکی (Andrea Gacki)، مدیر OFAC تنظیم شده است. در شکایت کوین سنتر ادعا شده که تحریم تورنادو کش «بی‌سابقه و غیرقانونی» بوده، که تا حدی به دلیل نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی در مورد تراکنش‌های رمزارزی است.

تبلیغات جام جهانی قطر

در پرونده‌ای که توسط کوین سنتر تشکیل شده، آمده است: «اگر کاربر اقدامات پیشگیرانه‌ای برای محافظت از حریم خصوصی خود انجام ندهد، شفافیت دفتر کل به افراد غریبه اجازه می‌دهد تا ارتباطات خصوصی او را ردیابی کنند. این اقدام منجر به اشاعه و اقدام علیه روابط خصوصی فرد در جهت اهداف نامطلوب می‌شود.»

شاکیان افزودند:

«در نتیجه اقدامات دولت بایدن، آمریکایی‌هایی که از تورنادو کش برای محافظت از حریم خصوصی خود استفاده می‌کنند، مجرم شناخته خواهند شد. علاوه بر این، دریافت هر گونه دارایی از طریق تورنادو کش، حتی به صورت غیر عمد از یک فرد ناشناس، در فدرال جرم است. استفاده مردم از تورنادو کش برای محافظت از فعالیت‌های روزمره خود نیز مصداقی از یک اقدام مجرمانه است.»

«ما قصد داریم در این پرونده حتی در صورت نیاز به مراجعه به دادگاه عالی پیروز شویم، و شما را در جریان اتفاقات آن قرار خواهیم داد.»

کوین سنتر مدعی شد که یِلن، گاکی و OFAC با افزودن این میکسر رمزارزی به لیست نهادهای تحریم شده، «از اختیارات قانونی خود تجاوز کردند»، زیرا تورنادو کش یک «ابزار حفظ حریم خصوصی بوده و توسط هیچ کسی کنترل نمی‌شود». شاکیان ادعا کردند که OFAC در اعمال تحریم‌ها، علاوه بر نقض حقوق مشروط کاربرانی که تنها هدفشان دستیابی به حریم خصوصی بوده، «از قوانین و حد و حدود مخصوص خود نیز سرپیچی کرده است».

از جمله دلایل کوین سنتر برای لغو تحریم‌ها از سوی دادگاه، شامل حمایت از کسانی است که می‌خواهند کمک‌های مالی خود را خصوصی نگه دارند و ادعا می‌کنند بعد از تحریم تورنادو کش، احتمال کمتری وجود دارد که به اینگونه فعالیت‌های خود ادامه دهند. اوسالیوان و هافمن، شخصیت‌های محبوب در اکوسیستم اتریوم، از این میکسر به ترتیب به عنوان ابزاری برای «محافظت از خود و خانواده‌ خود» در برابر ردیابی عمومی وجوه و همچنین جلوگیری از «مسئولیت مدنی و کیفری احتمالی» بواسطه دریافت توکن‌های ناخواسته استفاده کردند.

دو، اگرچه در ایالات متحده زندگی می‌کند، اما در بحبوحه جنگ روسیه با اوکراین، به صورت رمزارزی به گروهک‌های طرفدار اوکراین کمک مالی کرده است. او مدعی شده که تحریم این ابزار حفظ حریم خصوصی باعث می‌شود که عوامل روسی «درباره کمک‌های انسان‌دوستانه او برای اوکراین خبردار شوند»، و این امر احتمالاً زندگی او را به خطر می‌اندازد.

تیم حقوقی کوین سنتر به دنبال این است که دادگاه نام تورنادو کش را از لیست ویژه OFAC با «باطل، بی‌اعتبار و بدون اثر خواندن تحریم تورنادو کش»، خارج کند. علاوه بر این، آنها خواستار پرداخت غرامت برای حق الوکاله و سایر هزینه‌های مربوط به این پرونده، و همچنین «هرگونه کمک دیگری که دادگاه عادلانه و مناسب تشخیص دهد» شده‌اند.

کوین سنتر

OFAC در ۸ آگوست (۱۷ مرداد)، تورنادو کش و همچنین ۴۴ آدرس یو‌اس‌دی کوین (USDC) و اتر متصل به این میکسر را به لیست ویژه خود اضافه کرد. در ۱۲ آگوست (۲۱ مرداد)، مقامات هلندی گزارش دادند که الکسی پرتسف (Alexey Pertsev)، توسعه‌دهنده تورنادو کش را دستگیر کرده‌اند و ادعا کردند که او معاملات غیرقانونی و پولشویی را از طریق این میکسر تسهیل کرده است. وزارت خزانه‌داری همچنین مدتی بعد تصریح کرد که انتشار کد این میکسر بحث‌برانگیز باعث نقض تحریم‌های ایالات متحده نخواهد شد.

پرونده‌سازی کوین سنتر علیه وزارت خزانه‌داری به دنبال آن بود که سرمایه‌گذاران رمزارزی با حمایت کوین‌بیس (Coinbase) از این وزارتخانه در ماه سپتامبر (شهریور) شکایت کردند و مدعی شدند که تحریم تورنادو کش توسط OFAC «مطابق با قوانین نیست». برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)، مدیرعامل کوین‌بیس، می‌گوید که اقدامات خزانه‌داری فراتر از اختیارات آن است، «به افراد بی‌گناه آسیب می‌رساند، حریم خصوصی و امنیت کاربران رمزارزی را از بین می‌برد و نوآوری را خفه می‌کند».

 

مترجم:‌ امیر ملک پور

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×