» آرشیو اخبار » شرکت ماینینگ بیت‌فارمز مجبور به فروش بیت کوین‌ های خود شد

شرکت ماینینگ بیت‌فارمز مجبور به فروش بیت کوین‌ های خود شد

1 تیر 1401 6

به گزارش گروه ترجمه گذارنیوز، بیت فارمز استراتژی “هادلینگ” خود را کنار گذاشته و فروش بیت کوین استخراج شده خود را برای پرداخت وام و تقویت ترازنامه خود آغاز کرده است.

این ماینر ارز دیجیتال مستقر در تورنتو روز سه شنبه اعلام کرد که در هفته گذشته سه هزار بیت کوین (62 میلیون دلار) فروخته است. جف لوکاس، مدیر مالی این شرکت، گفت: بیت‌فارمز “دیگر تمام تولید روزانه BTC را هولد نمی‌کند.”

وی افزود: «ما معتقدیم که فروش بخشی از دارایی‌های بیت کوین و تولید روزانه به عنوان منبع نقدینگی بهترین و کم هزینه‌ترین روش در شرایط فعلی بازار است.»

تبلیغات جام جهانی قطر

در واقع، فروش بیت‌کوین برای پوشش هزینه‌ها توسط ماینرهای ارزهای دیجیتال، به‌ویژه آن‌هایی که برای تأمین مالی خود در سال گذشته وام گرفته‌اند، به یک روند معمول تبدیل شده است.

این اقدام بیت‌فارمز مانند رقیب آن، Riot Blockchain، است که از ماه مارس 700 بیت کوین را به قیمت بیش از 17.5 میلیون دلار فروخته است. در ماه می، هیو گالاگر، مدیر ارشد مالی Marathon Digital گفت که ممکن است این شرکت نیز برای مدیریت خزانه داری یا هزینه‌های معمول، به فکر فروش بخشی از بیت کوین‌هایی که هولد کرده، باشد.

به گفته Jaran Mellerud، تحلیلگر آرکین ریسرچ (Arcane Research)، در ماه می ماینرهای بیت کوین نیز دارایی‌های خود را سریع‌تر از حد معمول فروخته‌اند.

بلومبرگ گزارش داد که آرکین دریافته 28 ماینر برتر سهامی عام چهار هزار و 271 بیت کوین در ماه گذشته فروخته‌اند که نشان دهنده جهش ماهانه 329 درصدی است و احتمالاً در ژوئن فروش بیشتری خواهند داشت.

ترس از ادامه این مسیر به دلیل فروش دارایی‌های Three Arrows Capital باعث کاهش قیمت رمزارزها شده، به طوری که بیت کوین در این هفته پیش از برگشت به سطح 20 هزار دلار، به پایین‌ترین سطح 17 هزار و 600 دلاری رسید. طبق داده‌های Blockworks Research، در زمان نوشتن این متن، بیت کوین در 20 هزار و 400 دلار معامله می‌شود که تقریباً 60 درصد کم‌تر از ارزش آن در ابتدای سال میلادی است.

سهام ماینینگ معمولاً با قیمت بیت کوین ارتباط تنگاتنگی دارد. قیمت سهام Riot و Marathon، دو شرکت بزرگ ماینینگ دولتی، تا کنون 80 درصد در سال جاری سقوط کرده و بیت‌فارمز نیز  73درصد افت داشته است.

«برایان گولد» رئیس تجارت در Capital.com گفت: احساس سرخوشی که باعث شد بیت کوین در نوامبر 2021 به 68 هزار و 900 دلار برسد، در حال حاضر از بین رفته است.

او گفت: « ایجاد این حرکت سرخوشانه برای احیای مجدد روند صعودی، انرژی و تأثیر زیادی می‌خواهد که ما شاهد آن نیستیم.»

 

منبع: بلاک‌ورکس

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×