» آرشیو اخبار » شبکه آکالا فعالیت خود را از سر می‌گیرد
آکالا

شبکه آکالا فعالیت خود را از سر می‌گیرد

5 مهر 1401 5

به گزارش تیم ترجمه گذارنیوز، شبکه آکالا (Acala Network) پس از شکست ماینینگ استیبل کوین aUSD، روز دوشنبه اعلام کرد که در نتیجه یک همه پرسی فعالیت خود را از سر گرفته است. این همه پرسی به تأمین‌کنندگان نقدینگی (LPs) اجازه می‌دهد تا نقدینگی خود را از استخرها یا توکن‌های LP خارج کنند.

آکالا

در ماه آگوست (مرداد)، یک پیکربندی نادرست در استخر نقدینگی iBTC/aUSD منجر به مینت ۳/۰۲۲ میلیارد aUSD شد و به موجب آن قیمت این استیبل کوین به کمتر از ۰/۰۱ دلار کاهش یافت. آکالا یک پلتفرم مالی غیرمتمرکز است که بر روی اکوسیستم پولکادات (DOT) ساخته شده و فعالیت می‌کند.

تبلیغات جام جهانی قطر

۱۶ آدرس‌ کیف پولی که aUSD مینت شده را دریافت کرده‌ بودند، از طریق ردیابی آنچِین شناسایی شدند و این امر امکان بازیابی ۲/۹۷ میلیارد دلار توکن به اشتباه مینت شده را از آنها فراهم کرد. ۳۵ حساب دیگر نیز شناسایی شدند که جمعاً ۱۲/۳۸ میلیون aUSD داشتند.

آکالا

بر اساس گزارش این حادثه، ۱۶ تأمین‌کننده نقدینگی در استخر iBTC/aUSD خطاهای مینت را دریافت کرده بودند و برخی از آنها برای رفع این خطاها بارها نقدینگی بیشتری را به استخر اضافه می‌کردند، ولی تنها با خطاهای بیشتر و در نتیجه مینت بیشتر و به اشتباه aUSD مواجه می‌شدند. در این گزارش آمده است که:

«برخی از این کاربران با افزایش عدم تعادل استخرها، به طور مکرر aUSDهای به اشتباه مینت شده را مبادله کردند. آنها مقدار قابل توجهی از این aUSDها را به دیگر بلاکچین‌ها و صرافی‌های متمرکز متصل به XCM انتقال دادند.»

این شرکت همچنین از یک نقشه راه امنیتی برای تقویت امنیت شبکه آکالا رونمایی کرد و گفت: علت این حادثه «یک آسیب‌پذیری در کد ذخیره صرافی غیرمتمرکز بوده که بخشی از پالت پاداش آکالا محسوب می‌شود».

این گزارش ابعاد کامل این حادثه را فاش کرد. گفته می‌شود که در مجموع ۳/۰۲۲ میلیارد aUSD به اشتباه مینت شده، ۲/۹۷ میلیارد از آنها در آدرس‌های ۱۶ تأمین‌کننده نقدینگی شناسایی و ۱۲/۳۸ میلیون هم در ۳۵ حساب برتر آکالا پیدا شده است. این ۳۵ حساب مقدار قابل توجهی aUSD به دست آورده بودند یا به سایر حساب‌های دریافت‌کننده لینک شده‌اند. ۵۲/۰۶۸ میلیون aUSD باقی‌مانده هم در توکن‌های به اشتباه مبادله شده و سایر آدرس دخیل در این حادثه شناسایی شد.

 

مترجم: امیر ملک پور

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×