» آرشیو اخبار » آیا خرید پولکادات در کف قیمت فعلی، حرکتی هوشمندانه است؟
تحلیل پولکادات

آیا خرید پولکادات در کف قیمت فعلی، حرکتی هوشمندانه است؟

30 مهر 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، کف قیمت در یک روند نزولی، اصطلاحی رایج در بازار ارزهای دیجیتال است و گاهاً ممکن است برای یک دوره طولانی در بازار باقی‌بماند. به لحاظ بصری نیز، کف قیمت در نمودارها معمولاً به شکل یک دره پدیدار میشود.

در طول زمستان رمزارزهای 2022، کاهش ارزش بسیاری از این دارایی‌های دیجیتال را شاهد بودیم. در چنین شرایطی، سرمایه گذاران به دقت گزینه‌های پیش روی خود را می‌سنجند و به این فکر می‌کنند که آیا خرید در کف قیمت در بازار فعلی یک حرکت هوشمندانه است یا خیر. برخی از سرمایه‌گذاران نیز درحالیکه شجاعانه در برابر طوفان مقاومت می‌کنند، دارایی‌های خود را به زمین‌های امن‌تر منتقل می‌کنند.

همانطور که می‌دانید بالاترین رقم تاریخی پولکادات (DOT) در نوامبر 2021 (آبان 1400) در حدود تراز 54 دلار و 98 سنت به ثبت رسید ولی فشار فروش شدیدی که در بازار خرسی کنونی بر این ارز وارد شد، قیمت آن را تا مرز 5 دلار و 58 سنت پایین آورد. این رمزارز اکنون با افت 1.24 درصدی در تایم فریم روزنه، با قیمت 5 دلار و 80 سنت معامله می‌شود.

تبلیغات جام جهانی قطر

پولکادات از آن جهت منحصربه‌فرد است که بر پاراچین‌هایی تمرکز دارد که با یکدیگر مرتبط هستند. این پاراچین‌ها، بلاک‌چین‌های سفارشی‌شده خاص پروژه‌ هستند که با زنجیره رله پولکادات در هم تنیده شده‌اند. این زنجیره رله تعداد این پاراچین‌ها را در حدود 100 تا 250 عدد تضمین می‌کند. گفتنی است که حتی پاراچین‌ها نیز از تأثیرات منفی روند کاهشی فعلی بی نصیب نمانده‌اند. برای مثال آکالا یواس‌دی (aUSD) پیوند خود با دلار را از دست داد.

پیش‌بینی قیمت پولکادات

همانطور که گفتیم، روند نزولی اخیر بازار، پولکادات را نیز با خود همراه کرده و باعث شد این دارایی ماه‌های زیادی از سال 2022 را در مسیری نزولی پشت‌سر بگذارد.

حرکات قیمت DOT تا حد زیادی به فعالیت نیروهای بازار بستگی دارد. از زمان سقوط قیمت به زیر سطح حمایت قبلی در حدود 10 دلار و 33 سنت، سرمایه‌گذاران منتظر هستند ببینند آیا گاوها (خریداران) بالاخره وارد عمل می‌شوند یا خیر. در واقع، احساسات عمومی بازار بر این باور است که اگر پولکادات بتواند مقاومت 7 دلاری را با قاطعیت بشکند، رالی بزرگی در پیش‌خواهد بود.

هرچند، اگر قیمت حمایت 5 دلار و 70 سنت را از دست بدهد، روند نزولی با قدرت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد. اگر مبنای قضاوت خود را بر چیرگی بیت کوین قرار دهیم، کاهش قیمت بیت کوین و تسلط آن به طور کلی سیگنالی از تداوم یک بازار نزولی طولانی مدت می‌باشد.

کف قیمت پولکادات
نمودار 4 ساعته پولکادات

خرید در کف قیمت

شرایط اخیر منجر شد برخی از فعالان بازار حتی به گزینه سقوط و شکست بزرگ پروژه نیز فکر کنند. با این حال، سرمایه‌گذاران بلندمدت رمزارزها می‌دانند که این بازار می‌تواند با یک تغییر ناگهانی و شدید، به یک روند صعودی بازگردد.

با توجه به عوامل کلان اقتصادی مانند تورم، به راحتی می‌توان فهمید که چرا بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر روند نزولی دارد. نرخ تورم در کشورهای بزرگی چون آمریکا، همزمان با نگرانی از رکود در مقیاس جهانی، در حال افزایش است. به‌علاوه، تنش‌های میان اوکراین و روسیه نیز تأثیری منفی بر بازار گذاشته است. با دیپگ شدن استیبل کوین ترا و جدا شدن قیمت آن از دلار آمریکا، این باور عمومی قوت گرفت که هیچ پروژه‌ای از چنگال نیروهای بازار مصون نیست.

در حال حاضر، شماری از کارشناسان معتقدند که خرید در کف قیمت فعلی می‌تواند به نفع سرمایه‌گذاران بلندمدت باشد. هرچند، احتمال کاهش بیشتر قیمت به دلیل نوسانات و ریسک‌های همیشگی بازار اصلاً قابل چشم‌پوشی نیست.

بنابراین، آنچه مسلم است این است که هر سرمایه‌گذار بسته به استراتژی و برنامه‌های معاملاتی خود در چنین شرایطی تصمیم‌گیری می‌کند ولی توصیه کلی این است که برای خرید در کف قیمت، فقط از پولی استفاده کنید که در صورت از دست دادن زندگی شما را تحت تاثیر قرار ندهد. پیش‌بینی‌های قیمت فقط حدس و گمان هستند و تاریخ ثابت کرده است که بازار ارزهای دیجیتال اغلب از این مفروضات پیروی نمی‌کند.

مترجم: مرضیه مظاهری

منبع: newsbtc

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×