» اقتصاد » سیاست ضد تورمی هند با واردات نفت از روسیه

سیاست ضد تورمی هند با واردات نفت از روسیه

17 شهریور 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذار‌نیوز،وزیر دارایی هند روز پنجشنبه گفت که واردات نفت روسیه بخشی از سیاست این کشور برای مدیریت تورم است و سایر کشورها نیز کاری مشابه آن انجام می دهند.

علیرغم فشار غرب، هند تهاجم فوریه روسیه به اوکراین را محکوم نکرده و در عوض خواستار راه حل دیپلماتیک برای بحران و پایان دادن به جنگ شده است.
روسیه برای چندین دهه بزرگترین تامین کننده خارجی تسلیحات دفاعی هند بوده است.

نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی هند گفت:محموله های نفت خام هند که از روسیه وارد این کشور می شد تا قبل از فوریه 2 درصد بوده است و تا الان به12 تا 13درصد رسیده است.
هند سومین مصرف‌کننده و واردکننده نفت خام در جهان است

تبلیغات جام جهانی قطر

و سیتارامان در همایشی در دهلی نو گفت:نخست‌وزیر نارندرا مودی برای ایجاد تعادل در تجارت و سایر روابط با کشورهای مختلف شایسته تمجید است.
من به دولت‌مردی نخست‌وزیر اعتماد دارم وما در سطح جهانی روابط خود را با همه کشورها حفظ کرده‌ایم، اما در عین حال توانسته‌ایم سوخت روسیه را هم دریافت کنیم.کاری که امروز ژاپن و برخی کشورهای دیگر انجام می‌دهند.

وزرای دولت هند بارها گفته اند که این کشور باید به خرید انرژی از روسیه ادامه دهد تا تورم را کنترل کند.

سیتارامان گفت: مدیریت تورم هند مجموعه ای از فعالیت‌های مختلفی است که بیشتر آنها خارج از حوزه سیاست پولی هستند.

قیمت خرده فروشی هند در ماه جولای 6.71 درصد بیشتر از سال قبل بود. اگرچه نرخ تورم سالانه سه ماه است که کاهش یافته است، اما برای هفتمین ماه متوالی از سقف تعیین شده بانک مرکزی 2 تا 6 درصد بالاتر بوده است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×