» آرشیو اخبار » سرمایه گذاری تسلا در بیت کوین 440 میلیون دلار کاهش یافت

سرمایه گذاری تسلا در بیت کوین 440 میلیون دلار کاهش یافت

15 تیر 1401 6

به گزارش گروه ترجمه گذارنیوز، در هشتم ماه فوریه سال جاری اعلام شد تسلا یک خرید سنگین 1.5 میلیون دلاری بیت کوین انجام داده است، در پی انتشار این خبر پرونده ای تحت عنوان هجمه خرید کریپتو در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا ایجاد شد.

پس از انتشار این خبر تسلا اعلام کرد که این خرید بخشی از برنامه سبد سرمایه گذاری تازه این شرکت بوده که حسابرسان مجموعه نیز از آن استقبال کرده اند.

از آن زمان تا کنون، ارزش بیت کوین بیش از نصف کاهش یافته است. بیت کوین تا 30 ژوئن، آخرین روز 3 ماهه دوم مالی تسلا، با قیمت 19هزار دلار معامله میشد و تا لحظه نگارش مقاله، بیت کوین با 0.5 درصد کاهش نسبت به هفته معاملاتی قبل با 19هزار و 735 دلار معامله می شود.

تبلیغات جام جهانی قطر

ارزش سهام تسلا بیت کوین اخیرا کاهش یافته است.

سرمایه گذاری هولدینگ تسلا در بیت کوین در ماه های اخیر به شدت کاهش یافته است به شکلی که که در گزارش مالی 3 ماهه دوم سال 2022، می‌توان مشاهده کرد که دارایی های تسلا بیت کوین در پی ادامه بازار نزولی چیزی در حدود440 میلیون دلار کاهش یافته است.

همچنین در پایان ماه ژوئن سرمایه گزاری بیت کوین تسلا در نتیجه نوسانات بازار کریپتو به حدود 820 میلیون دلار کاهش یافته است.

تسلا سه ماه پیش ارزش دارایی های بیت کوین خودرا 1.26 میلیارد دلار اعلام کرد اما دارایی حقیقی خزانه بیت کوین این شرکت چیزی در حدود 2 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود و دلیل این اختلاف ارزش روش حسابداری فروش محصولات شرکت تسلا است که تا زمانی که محصولی را به فروش نرساند، سود حاصل از آن را در مجموع دارایی های شرکت لحاظ نمی کند.

آمار فوق نشان میدهد که این شرکت خودروساز مستقر در تگزاس احتمالا دارایی بیت کوین خود را در حدود 440 میلیون دلار یعنی تقریبا 9 درصد از فروش سالانه خوددر سال 2021 کاهش خواهد داد.

بیت کوین امسال درخشش خود را از دست میدهد

از ابتدای سال کالی جاری بیت کوین عملکرد مناسبی نداشته است و در اثر آن سایر ارزهای دیجیتال پایه همانندد اتر، دوج کوین و لایت کوین نیز دچار کاهش مکرر قیمت شده اند.

نمودار ارزش بازار بیت کوین
نمودار ارزش بازار بیت کوین

بیت کوین در ابتدای سال بیش از 46هزار دلار معامله میشد، ام از آن زمان ارزش آن به طور چشمگیری کاهش یافته است. از زمان رسیدن به بالاترین حد خود در نوامبر سل گذشته، ارزش  بیت کوین حدود 75 درصد ریزش داشته است. با این حال شرکت هایی همانند MicroStrategy و Block Inc بخشی از دارایی های نقدی مجموعه خود تبدیل به ارزهای دیجیتال کرده اند.

در 19 ژوئن، قیمت بیت کوین به طور قابل توجهی ریز داشت و به 17هزارو700 دلار رسید که باعث شد بسیاری از شرکت هایی که دارایی های خود را تبدیل به بیت کوین کرده بودند متحمل ضرر بشوند.

در 6 ماه گذشته بیش از 2 تریلیون دلار از ارزش کلی بازار ارزش های دیجیتال به دلیل ریزش فاجعه باری که رخ داد کاسته شد، علیرغم این موضوع برخی از کارشناسان معتقدند این اتفاق بیانگر آماده شدن بازار برای صعود است.

 

منبع: bitcoinist

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×