» آرشیو اخبار » روسیه برق ماینرهای قزاقستان را تأمین خواهد کرد
روسیه

روسیه برق ماینرهای قزاقستان را تأمین خواهد کرد

10 مهر 1401 3

روسیه در حال آماده شدن برای تأمین انرژی مورد نیاز قزاقستان، برای بهره‌برداری از فارم‌های ماینینگ رمزارز در این کشور آسیای مرکزی است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، روسیه در حال آماده شدن برای تأمین انرژی مورد نیاز قزاقستان، برای بهره‌برداری از فارم‌های ماینینگ رمزارز در این کشور آسیای مرکزی است. توافقات به عمل آمده به ماینرهای قزاقستان این امکان را می‌دهد تا برق مورد نیاز خود را مستقیماً از اینتر رائو (Inter RAO)، غول تولید و توزیع برق در روسیه خریداری کنند.

روسیه

ماینرها در قزاقستان انرژی خود را از اتحادیه روسیه تأمین خواهند کرد

شرکت‌های ماینینگ رمزارز که در قزاقستان فعالیت می‌کنند، می‌توانند برای تأمین انرژی سخت‌افزارهای پرمصرف خود به برق تولید شده در همسایه این کشور، یعنی روسیه تکیه کنند. برای عملی شدن این امر، این دو کشور توافقنامه دوجانبه خود را که بر عملکرد هماهنگ سیستم‌های انرژی آنها حاکم است، اصلاح خواهند کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

صفحه اخبار رمزارزی RBC، پورتال اطلاعات تجاری روسیه اعلام کرد که دولت در مسکو دستور ایجاد تغییرات لازم را داده و آماده‌سازی زیرساخت‌های خود برای سازماندهی برق بخش ماینینگ رمزارزها در قزاقستان را آغاز کرده است.

مطابق با توافقات جدید، اینتر رائو، که انحصار صادرات و واردات برق در روسیه را در اختیار دارد، می‌تواند در قزاقستان طبق قراردادهایی که بر اساس شرایط تجاری منعقد شده‌اند، مستقیماً به شرکت‌های ماینینگی که در آنجا کار می‌کنند، برق بفروشد.

روسیه

قزاقستان با نرخ پایین و یارانه‌ای برق خود، شرکت‌های ماینینگ متعددی را پس از سرکوب این صنعت توسط دولت چین، در سال گذشته، جذب کرد. متعاقباً، افزایش مصرف برق این کشور به دلیل کمبود برق و خرابی‌های متعدد زیرساخت‌های قدیمی انرژی آن بوده است. در ماه ژانویه (دی ۱۴۰۰)، مقامات قزاقستان به طور موقت حدود ۲۰۰ تاسیسات ماینینگ را تعطیل کردند.

غول انرژی دولتی روسیه برای اولین بار در پاییز گذشته عرضه برق به قزاقستان را بررسی کرد. در آن زمان، این کشور انتظار داشت کسری برق خود، با افزایش تقاضا در ماه های سرد زمستان، پس از مصرف نزدیک به ۸۳ میلیارد کیلووات ساعت در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۱، به ۶۰۰ مگاوات برسد.

اینتر رائو در آن دوره از قزاقستان به دلیل محدودیت تعرفه‌هایش انتقاد کرده بود. به گفته این هُلدینگ روسی، محدودیت‌های قزاقستان منجر به کمبود بودجه برای سرمایه‌گذاری در نوسازی و ارتقای ظرفیت‌های تولید و شبکه توزیع این کشور شده است. همچنین، واردات برق قبلاً در قزاقستان ممنوع شده بود، مگر اینکه KEGOC، اپراتور شبکه ملی آن، خطر کمبود را شناسایی کند.

قانون‌گذاران نورسلطان، پایتخت قزاقستان، اخیراً لایحه‌ای را با هدف کاهش آنچه که آنها به عنوان «استفاده کنترل‌ نشده از برق توسط ماینرهای “خاکستری”» توصیف می‌کنند، ارائه داده‌اند. قانون جدید به دنبال این است که فرصت مینت ارزهای دیجیتال را فقط برای شرکت‌های ماینینگ ثبت‌ شده در مرکز مالی بین‌المللی آستانه (AIFC) محفوظ نگه دارد. در صورت تصویب این قانون، نهادهای خارجی تنها تحت قراردادهایی با مراکز داده‌های دارای مجوز داخلی، مجاز به ماینینگ هستند.

مترجم: امیر ملک پور
منبع: news.bitcoin

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×