» ارز دیجیتال » قزاقستان قصد دارد چارچوب معامله رمزارزی را تقویت کند
قزاقستان

قزاقستان قصد دارد چارچوب معامله رمزارزی را تقویت کند

11 بهمن 1401 7

قزاقستان، یکی از بزرگترین مقاصد استخراج بیت کوین در جهان، یک مقاله مشاوره برای سنجش علاقه عمومی به اصلاحات پیشنهادی برای بهبود چارچوب معاملات ارزهای دیجیتال منتشر کرد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، قزاقستان، یکی از بزرگترین مقاصد استخراج بیت کوین در جهان، یک مقاله مشاوره برای سنجش علاقه عمومی به اصلاحات پیشنهادی برای بهبود چارچوب معاملات ارزهای دیجیتال منتشر کرد.

این سیاست، که در 27 ژانویه (7 بهمن) منتشر شد، توسط سازمان خدمات مالی آستانه (AFSA)، یک تنظیم کننده قزاقستان تنظیم شد. AFSA خاطرنشان کرد که چارچوب تنظیمی تسهیلات تجارت دارایی دیجیتال (DATF) مرکز مالی بین‌المللی آستانه به سال 2018 (1397) بازمی‌گردد و این اصلاحات به دنبال ایجاد پیشرفت‌های خاصی است.

تجزیه و تحلیل AFSA مشکلات مربوط به نظارت مداوم بر مبادلات رمزارزی را مطرح کرد و “تناقضات، مقررات ناکارآمد و تعاریف نامشخص در رژیم” را آشکار کرد و توصیه می‌کند ‌که اقدامات کاهش ریسک را در چندین حوزه از جمله حکمرانی، فعالیت‌های غیرقانونی، حفظ وجوه مشتریان و تسویه حساب انجام دهند.

تبلیغات جام جهانی قطر

در رابطه با بازسازی چارچوب DATF، این مقاله سه گزینه را توصیه کرد:

-حفظ فرم چارچوب موجود

-توسعه چارچوب DATF مستقل

-تلقی صرافی‌های ارز دیجیتال به عنوان یک تسهیلات تجاری چندجانبه

AFSA معتقد است که توصیه‌های خط‌ مشی پیشرفت، از جمله کاهش ریسک مربوط به عملیات کریپتو و به طور کلی صنعت را به همراه خواهد داشت. علاوه بر این، پیشرفت‌ها به تناقضات و مفاد نامشخص چارچوب موجود می‌پردازد. نتیجه نهایی، مورد انتظار AFSA، ایجاد یک رژیم مطلوب برای مبادلات رمزارزی و در عین حال تشویق نوآوری است.

قزاقستان

با توجه به مقاله سیاست، اقدامات پیشنهادی تأثیر مثبتی بر صنعت تجارت کریپتو خواهد داشت:

“این به طور جمعی به ایجاد یک چارچوب شفاف‌تر، راحت، کارآمد، دقیق و متعادل سازمان خدمات مالی آستانه DATF با استانداردهای بالا برای حفاظت از مصرف کننده کمک می‌کند، بدون اینکه مانع توسعه مبادلات رمزارزی شود.”

در پایان، این مقاله نشان داد که بررسی چارچوب DATF با ابتکار «استراتژی AFSA برای سال 2022» مطابقت دارد، جایی که توسعه «چارچوب دارایی‌های دیجیتال: مبادلات رمزارزی، STO و DASP» یکی از سه هدف کلیدی توسعه مقررات است.

از سوی دیگر، بانک مرکزی قزاقستان راه‌اندازی یک ارز دیجیتال داخلی بانک مرکزی (CBDC) را در سال 2023 با گسترش تدریجی عملکرد و معرفی به عملیات تجاری تا پایان سال 2025 (1404) توصیه کرد.

در اکتبر 2022 (مهر 1401)، چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیر عامل بایننس فاش کرد که CBDC قزاقستان با زنجیره بایننس (BNB Chain)، یک بلاکچین ساخته شده توسط صرافی ارز دیجیتال، یکپارچه خواهد شد.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×