» آرشیو اخبار » تقویت یورو پس از سیاست جدید بانک مرکزی اروپا

تقویت یورو پس از سیاست جدید بانک مرکزی اروپا

30 تیر 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، طبق برنامه ریزی های انجام شده انتظار می‌رود شورای سیاست گذاری بانک مرکزی اتحادیه اروپا در خصوص ارزش یورو و افزایش نرخ بهره پس از 11 سال پنج شنبه این هفته تشکیل جلسه دهد و اعضای آن در خصوص این مسئله به بحث و تبادل نظر بپردازند، این در حالی است که هزینه زندگی در منطقه اروپا همچنان بالا است و مردم به سختی زندگی می‌کنند.

پس از آنکه رویترز به نقل از یک منبع معتبر گزارش داد که بانک مرکزی اروپا به دنبال افزایش نرخ بهره به میزان 50 واحد در مقایسه با 25 واحد پایه است، یورو به بالاترین حد خود در دو هفته گذشته صعود کرد و همچنین بازده اوراق دولتی در منطقه یورو افزایش و با اقبال سرمایه گذاران رو به رو شد.

در مرکز تحقیقات بانک دویچه، مارک وال و تیمش در یادداشتی اظهار داشتند:

تبلیغات جام جهانی قطر

” این امکان وجود دادرد که بانک مرکزی اروپا گزینه افزایش 50 واحدی بهره را به دلیل چیزی که در داده های منتشر نشده انتظارات تورمی نامیده شده است، بخواهد.”

او اضافه کرد :

” همچنین ممکن است که گزینه افزایش ۵۰ واحدی به مذاکره در مورد جزئیات یک ابزار قدرتمند ضد تجزیه در اروپا کمک می‌کند” برنامه محرک جدید که قرار است روز پنج شنبه آغاز شود , در کشورهایی چون ایتالیا اجرا خواهد شد .

جزئیات این طرح ضد تجزیه با دقت بسیار طرح شده و اجرای آن بادقت رصد خواهد شد، جزئیات این طرح پس از بحران سیاسی شدیدی که ایتالیا با آن مواجه است مطرح خواهد شد.

رئیس مالی حوزه یورو
ر

دیریک شوماخر یک تحلیلگر از Natixis در یک یادداشت تحقیقاتی گفت:

” لاگراد، رئیس بانک مرکزی اروپا، احتمالا بدلیل شرایط استثنایی که منطقه یورو در آن قرار دارد بر موقت بودن این راهکار تاکید می‌کند، او همچنین بر عزم بانک مرکزی اروپا برای تضمین یکپارچگی حوزه پولی یورو تاکید دارد”

مدیرعامل AkzoNobei گفت : ابر اقتصاددان های اروپا در این نشست جمع می‌شوند و لاگراد رئیس بانک مرکزی اروپا باید اقدامات خاص و ظریفی انجام دهد تا باتوجه به اوضاع آشفته سیاسی ایتالیا از خطر یک سوتفاهم و همچنین حرکت‌های نامنظم بازار جلوگیری کند.

معرفی طرح ها و ابزارهای جدید و افزایش قابل توجه نرخ بهره، زمانی کارساز است که بانک مرکزی اروپا به وظایف اصلی خود یعنی ثبات قیمت ها بپردازد. تورم منطقه یورو در ماه ژوئن از 8.1 درصد در ماه می به 8.6 درصد رسیده است. قیمت تمام شده تولید در آلمان در ماه ژوئن 32.7 درصد بیشتر از سال قبل بود. با این حال، نشانه هایی وجود دارد که نشان میدهد اوضاع به آرامی در حال بهبود است.

چشم انداز اقتصادی اروپا در حال حاضر بسیار نامشخص است. چرا که اروپا با خطر فزاینده قطعی گاز در هفته های آینده رو به رو است.با ادامه تعمیر و نگهداری خط لوله Nord 1  که گاز را از طریق دریای بالتیک به آلمان می‌رساند، اروپا برای توقف طولانی مدت عرضه گاز روسیه  خود را آماده میکند.

آناتولی آننکوف در یادداشتی پژوهشی گفت: «نکته مهم این است که اگر افزایش دستمزدها و ادامه قیمت‌های بالای انرژی منجر به افزایش انتظارات تورمی شود، بانک مرکزی اروپا ممکن است مجبور باشد حتی از طریق یک رکود خفیف، سیاست‌های سخت‌گیرانه خود را ادامه دهد.»

وی افزود: ما معتقدیم که افزایش نرخ سیاستی حداقل تا پایین ترین محدوده برآورد نرخ طبیعی (1 تا 2 درصد) منطقی است تا بتوانیم در سال آینده در موقعیت بهتری برای پرداختن به دورنمای تورم باشیم.

 

منبع: CNBC

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×