» آرشیو اخبار » توکن‌ غیرمثلی جایگزین تمام دارایی‌های دنیای واقعی
توکن‌ غیرمثلی

توکن‌ غیرمثلی جایگزین تمام دارایی‌های دنیای واقعی

5 مهر 1401 9

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، طی پنج تا ۱۰ سال آینده همه گروه‌‌های دارایی‌های دنیای واقعی می‌توانند به توکن‌ غیرمثلی یا اِن‌اِف‌تی (NFT) تبدیل شوند؛ این موضوع را سینتیا وو (Cynthia Wu)، یکی از بنیان‌گذاران پلتفرم مَتریکس‌پورت (Matrixport) بیان کرده است.

بهره‌وری هزینه، بهبود نقدینگی، دسترسی دائمی به بازار و حذف واسطه‌ها از مزایای اصلی زیرساخت بلاکچین نسبت به سیستم‌های قدیمی فعلی هستند.

وو در گفتگو با کوین‌تلگراف گفت که بهترین کاربرد برای توکن‌ غیرمثلی، استفاده از آن‌ها در ارائه سراسری دارایی‌های دنیای واقعی برای ذخیره و معامله بر روی بلاکچین است:

تبلیغات جام جهانی قطر

«در نهایت، همه گروه‌های اصلی دارایی مالی در این زیرساخت جدید ارائه می‌شود و توکن غیرمثلی می‌توانند ابزار ما برای نمایش دارایی‌های خارج از زنجیره مانند اسناد املاک، سهام یا اوراق قرضه باشند».

وو افزود، انتقال دارایی‌های دنیای واقعی به بلاکچین می‌تواند آن‌ها را به دارایی‌های تسویه‌پذیرتر و قابل‌معامله‌تری تبدیل کند. این موضوع می‌تواند کشف قیمت و فعالیت‌های معاملاتی را بهبود بخشد.

آیا فعالیت‌های معاملاتی فعلی بهترین جایگاه برای توکن‌ غیرمثلی است؟

اما وو گفت اگر چه ما بیش از دو تریلیون دارایی بومی دیجیتال را به صورت بیت‌‌کوین (BTC)، اِتِر (ETH) و سایر توکن‌ها ایجاد کرده‌ایم، و این بسیار خوب است، اما این تنها جایگاهی است که فعالیت‌های معاملاتی توکن‌ غیرمثلی را پدید آورده و این فعالیت‌ها واقعاً به پذیرش سازمانی کمکی نکرده است:

«تا کنون ندیده‌ایم که دارایی‌های خارج از زنجیره بر روی زنجیره نشان داده شوند. ما در حال حاضر تنها در ۳ تا ۵ درصد اولیه این فرآیند هستیم». با این وجود، وو مطمئن است که این اتفاق، خواهد افتاد.

در اوایل ماه جاری، گروه مشاوره بوستون (BCG) در گزارشی تخمین زد که ارزش کل دارایی‌های نقدشونده‌ای که تا سال ۲۰۳۰ به صورت توکن در می‌آیند، به ۱۶/۱ تریلیون دلار خواهد رسید.

گروه مشاوره بوستون پیش‌بینی کرد که بخش عمده‌ای از دارایی‌هایی که در پیش‌عرضه اولیه عمومی ارائه خواهد شد، املاک و مستغلات، بدهی‌های خصوصی و درآمد حاصل از کسب و کارهای کوچک تا متوسط را شامل می‌شود.

هر چند تبدیل دارایی‌های دنیای واقعی به توکن‌ غیرمثلی، علاقه مؤسسات مالی را برانگیخته است، وو گفت که برخی نسبت به انتقال از سیستم قدیمی که سال‌ها به آن‌ها خدمت کرده است، بی‌میل هستند.

 

توکن‌ غیرمثلی

سینتا وو، هم‌بنیان‌گذار متریکس‌پورت

وو اشاره کرد که سیستم مالی سنتی، تجارت دارایی‌های غیرقابل تعویض را در نظر نمی‌گیرد، زیرا نمی‌توان آن‌ها را مانند دارایی‌های قابل‌تعویض یا تقسیم‌پذیر به راحتی مبادله کرد. اما تبدیل دارایی‌های قابل‌تعویض و تقسیم‌پذیر به توکن می‌تواند تجارت آن‌ها را در بلاکچین امکان‌پذیر کند.

او گفت که زیرساخت بلاکچین نسبت به سیستم‌های قدیمی، گزینه بهتری است که می‌تواند سبب بهره‌وری هزینه، بهبود نقدشوندگی، دسترسی دائمی به بازار و حذف واسطه‌ها شود. تحقق این موارد می‌تواند راه دستیابی به یک سیستم مالی ساده و پربازده را هموارتر کند.

متریکس‌پورت در ماه فوریه سال ۲۰۱۹ تأسیس شد و در حال حاضر بین سه تا چهار میلیارد دلار دارایی دیجیتال را در ترکیب گسترده‌ای از مشتریان خرده فروشی و سازمانی، مدیریت می‌کند.

مترجم: رائفه خلیلی
منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×