» آرشیو اخبار » کدی که اجازه ساخت بی‌نهایت «بورد ایپ» را می‌داد لغو شد
یوگا لبز

کدی که اجازه ساخت بی‌نهایت «بورد ایپ» را می‌داد لغو شد

18 خرداد 1401 7

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، یوگا لبز (Yuga Labs) توانایی خود برای مینت بی‌نهایت توکن غیر مثلی بورد ایپ یات کلاب (Bored Ape Yacht Club)  را حذف کرده است. این پلتفرم اولین بار بیش از یک سال قبل اعلام کرده بود که این کار را انجام خواهد داد. این کار در واقع حذف یک آسیب پذیری هک بالقوه بود که می‌توانست باعث هجوم ایپ‌های جدیدی به بازار باشد.

یکی از بنیانگذاران و توسعه دهندگان یوگا لبز معروف به EmperorTomatoKetchup در توییتر گفت: “مالک این قرارداد اکنون از بین رفته است. در حالی که ما برای مدت طولانی می‌خواستیم این کار را انجام دهیم، اما به دلیل احتیاط زیاد عقب افتاد. اکنون انجام آن راحت بود. همه چیز تمام شده است.”

EmperorTomatoKetchup و یکی دیگر از بنیانگذاران یوگا لبز که به Gargamel معروف است لینکی از تراکنشی که در آن کد لغو شده است را ارائه کردند که زمان آن متعلق به 7:07 بعد از ظهر به وقت زمانی شرقی در 7 ژوئن (17 خرداد) است.

تبلیغات جام جهانی قطر

این موضوع در ژوئن 2021 (خرداد 1400) مطرح شد، زمانی که دن کلی، مدیر عامل NonFungibles در توییتر به این موضوع اشاره کرد که طبق کد موجود در بلاک چین اتریوم، این امکان وجود دارد که یوگا لبز، شرکت پشت این مجموعه محبوب NFT، هر تعداد بورد ایپ که بخواهد را مینت کند. در آن زمان، حساب رسمی Bored Apes در توییتر پاسخ داد که بدیهی است که هرگز این کد را اجرا نخواهد کرد و قصد دارد تا چند روز دیگر قابلیت استفاده از آن را لغو کند.

تا 5 ژوئن 2022 (15 خرداد 1401) خبری از این موضوع نبود تا این که در این روز یک توسعه دهنده NFT که به foobar معروف است گفت که این کد هنوز وجود دارد و یوگا لبز هرگز آن را لغو نکرده است.

لغو این کد ممکن است باعث آرامش هولدرهای بورد ایپ شود، زیرا این پروژه چند بار مورد هدف حملات فیشینگ قرار گرفته است. تنها چهار روز پیش، سرور رسمی دیسکورت (Discord) آن – حداقل برای دومین بار در سال جاری – هک شد و 200 ETH (357 هزار دلار) NFT از کاربران به سرقت رفت.

 

مترجم: سوگند عادل فهمیده

منبع: theblockcrypto

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×