» ارز دیجیتال » افزایش ۳۵۰ درصدی ارزش توکن های NFT ترامپ به محض راه اندازی

افزایش ۳۵۰ درصدی ارزش توکن های NFT ترامپ به محض راه اندازی

27 آذر 1401 6

از زمان معرفی کارت‌ های تجاری NFT مرتبط با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در روز پنجشنبه، ارزش کل مجموعه از 2.8 میلیون دلار فراتر رفته است. قیمت این توکن ها از زمان عرضه به طور پیوسته در حال افزایش بوده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، از زمان معرفی کارت‌ های تجاری NFT مرتبط با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در روز پنجشنبه، ارزش کل مجموعه از 2.8 میلیون دلار فراتر رفته است. قیمت این توکن ها از زمان عرضه به طور پیوسته در حال افزایش بوده است.

کارت های معاملاتی NFT دونالد ترامپ

وب سایت «اوپن سی» (OpenSea) یک پلتفرم برجسته برای معاملات NFT ها، گزارش داد با وجود اینکه توکن های غیر مثلی ترامپ در ابتدای راه اندازی با قیمت 99 دلار برای هر توکن ارائه شدند اما برای اولین بار در اوایل صبح روز شنبه ارزش آن روی 0.282 اتریوم تعیین شد که در مجموع ارزش آن به 330 دلار می رسد.

قیمت گذاری روز شنبه نشان دهنده افزایش قابل توجه ارزش توکن های معاملاتی NFT ترامپ از زمانی است که برای اولین بار از آن در حساب (Truth Social) خود به عنوان اعلان بزرگ یاد کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

بازگشت سرمایه 390 درصدی تنها در 3 روز

در زمان نگارش این مقاله، قیمت کف NFT ها حدود 0.41 اتریوم است که برابر با 485 دلار است. این افزایش در روز شنبه نسبت به قیمت 99 دلاری زمان راه اندازی حدود 390 درصد رشد را نشان می دهد. بنابراین، می توان نتیجه گرفت که اگر تمام 45 NFT به قیمت 4500 دلار خریداری شوند، سرمایه گذاری امروز در این توکن ها در عرض چند روز نزدیک به 22000 دلار خواهد بود. این توکن ها بلافاصله فروخته شدند و طبق گزارش های روز جمعه، ارزش آنها در بازار ثانویه تقریبا دو برابر شده بود.

نکته جالب توجه اینکه برخی از این توکن‌ ها با قیمت ‌های بسیار بالاتری به فروش رسیدند. از نادرترین این NFT ها، که ۲.۴ درصد از کل مجموعه ۴۵۰۰۰ واحدی یعنی تقریبا ۱۰۰۰ توکن را تشکیل می ‌دهند، در زمان نگارش این مطلب به قیمت ۶ اتریوم فروخته شدند.

روی یکی از این کارت ‌ها که دونالد ترامپ است که در مقابل مجسمه آزادی ایستاده و مشعلی را در دست دارد، با قیمت ۲۰ اتریوم یعنی معادل حدود ۲۴۰۰۰ دلار فهرست شده است.

طبق توضیحات مربوط به فروش این توکن‌ ها، هر کاربری که ۴۵ عدد از این توکن‌ ها را خریداری کند، به صرف شام با ترامپ دعوت می ‌شود. داده ‌های پلتفرم دان آنالیتیکس نشان می‌دهد ۱۱۸ آدرس، ۴۵ مورد یا بیشتر از توکن‌ های این مجموعه را خریداری کرده ‌اند. به این ترتیب ترامپ باید میزبان این ۱۱۸ نفر باشد.

ترامپ

بازگشت رسمی ترامپ

ترامپ پس از اعلام رسمی کمپین ریاست جمهوری 2024، کمپین کارت های تجاری NFT را راه اندازی کرد. تلاش ترامپ برای انتخاب مجدد در سال 2020 ناموفق بود. او از سال 2017 تا 2021 به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده مشغول به فعالیت بود.

به گفته سایت ارائه دهنده این NFT ها، این مجموعه بر روی بلاکچین پالیگان ساخته شده است و در مجموع 45000 NFT در اولین ارائه مجموعه ایجاد خواهد شد.

حتی اگر ترامپ به خاطر مجموعه NFT خود مورد تمسخر قرار گرفته باشد، باز هم افزایش مداوم ارزش این توکن ها احتمالا برای اینکه  رئیس جمهور سابق را متقاعد کند که تلاش او تا کنون تا حد زیادی سودآور بوده، کافی خواهد بود.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سیده مریم سیدان

منبع: coingape

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×