» آرشیو اخبار » در تجارت ايران و عراق توازن وجود ندارد

در تجارت ايران و عراق توازن وجود ندارد

1 مرداد 1401 3

به گزارش گذارنیوز، «یحیی آل اسحاق» رئیس اتاق مشترک ایران و عراق، چشم انداز تجاري تهران – بغداد را دستيابي به حجم 20 میلیارد دلار در سال دانست و گفت: تا 15 سال آینده بازار ایران و عراق بزرگ‌ترین محیط فعالیت اقتصادی دو کشور خواهد بود. بنابراین کسانی که امروز شروع‌کننده و در خط مقدم باشند، ۱۵ سال بعد موفق‌ترین خواهند بود.

وی با بيان اين که عراق در سال هاي اخير همواره شریک تجاری دوم یا سوم ایران بوده است، گفت: در حال حاضر در تجارت ايران و عراق توازن وجود ندارد و کفه صادرات ایران به عراق سنگینی می‌کند. توافق شده است که این توازن برقرار شود؛ لذا فرصت خوبی برای تجار دو کشور خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی العماره عراق با تاکید بر اینکه تجار عراقی انتظار دارند حجم تجارت با ایران از ۲۴ میلیارد دلار عبور کند، گفت: تحقق این امر به اراده و خواست دو طرف به ویژه بخش خصوصی ایران بستگی دارد.

تبلیغات جام جهانی قطر

شهلا عموری، نایب رئیس اتاق مشترک ایران و عراق و رئیس اتاق اهواز، هم به وجود مرزهای مشترک طولانی میان ایران و عراق اشاره کرد و گفت: استفاده نکردن از فرصت‌هایی که این امر برای دو طرف فراهم می‌کند، تجار را دلسرد خواهد کرد. عموري همچنين ابراز امیدواری کرد حضور هیات عراقي در ایران به انعقاد دو یا سه قرارداد تجاری منجر شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×