» آرشیو اخبار » ثبت خروج میلیاردها پول افراد حقیقی از بازار سرمایه
ثبت خروج میلیاردها پول افراد حقیقی از بازار سرمایه

ثبت خروج میلیاردها پول افراد حقیقی از بازار سرمایه

28 مهر 1401 4

در این هفته کاری شاخص کل بورس با کاهش ۰.۷۳ درصدی به یک میلیون و ۳۱۰ هزار و ۱۶۵ واحد رسید.

به گزارش گذارنیوز، با پایان هفته کاری شاخص کل هم وزن با کاهش ۰.۴۴ درصدی به ۳۷۸ هزار و ۵۹۴ واحد رسید و شاخص کل فرابورس نیز با اُفت ۰.۶۶ درصدی در ارتفاع ۱۷ هزار و ۸۵۳ واحدی قرار گرفت.

خروج هزار و ۱۴ میلیارد تومان پول افراد حقیقی از بازار سرمایه ثبت شد

صنعت بیمه با افزایش ۲.۸۴ درصدی بیشترین رشد را بین صنایع بورسی داشت

آقای کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه گفت:در این هفته کاری که گذشت صنعت بیمه با افزایش ۲.۸۴ درصدی در بین صنایع بورسی بیشترین رشد را تجربه کرد و صنعت زراعت با کاهش ۱.۹۹ درصدی در جایگاه بعدی ایستاد. صنعت محصولات چوبی نیز با کاهش ۹.۸۷ درصدی و صنعت ذغال سنگ با کاهش ۷.۸ درصدی دو صنعت با بیشترین اُفت بودند.

تبلیغات جام جهانی قطر

او گفت: در این هفته کاری ۸ هزار و ۸۷۵ میلیارد تومان ارزش کل معاملات بود. شنبه هزار و ۸۲۸ میلیارد تومان، یکشنبه هزار و ۹۱۴ میلیارد تومان، دوشنبه هزار و ۸۹۵ میلیارد تومان، سه شنبه هزار و ۷۵۹ میلیارد تومان و چهارشنبه هزار و ۴۷۹ میلیارد تومان جزئیات ارزش معاملات این هفته بوده است.

در هفته قبل ده هزار و ۳۴۳ میلیارد تومان ارزش کل معاملات بود.

بازار هر پنج روز کاری شاهد خروج نقدینگی بود!

آسایش می‌گوید:هر پنج روز کاری در این هفته بازار شاهد خروج نقدینگی بود. شنبه ۲۳۴ میلیارد تومان، یکشنبه ۳۸۹ میلیارد تومان، دوشنبه ۱۸۰ میلیارد تومان، سه شنبه ۷۸ میلیارد تومان، چهارشنبه ۱۳۳ میلیارد تومان خروج نقدینگی از بازار ثبت شد. در مجموع بازار شاهد خروج هزار و ۱۴ میلیارد تومان پول افراد حقیقی بود.

در هفته قبلی یک هزار و ۲۵۸ میلیارد تومان پول افراد حقیقی از بازار خارج شده بود.

او گفت:میانگین سرانه خرید افراد حقیقی در این هفته کاری ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و میانگین سرانه فروش افراد حقیقی ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود.

در هفته قبل میانگین سرانه خرید افراد حقیقی در این هفته ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و میانگین سرانه فروش افراد حقیقی ۱۶ هزار و ۶۰۰ هزار میلیارد تومان بود.

او می‌گوید:در رابطه با صندوق‌های با درآمد ثابت باید گفت این صندوق‌ها سه روز شاهد خروج و دو روز ورود نقدینگی بودند. شنبه ۲۷۴ میلیارد تومان خروج، یکشنبه ۲۳ میلیارد تومان خروج، دوشنبه ۱۸ میلیارد تومان ورود، سه شنبه ۱۳ میلیارد تومان و چهارشنبه ۱۸۴ میلیارد تومان ورود پول برای این صندوق‌ها ثبت شده و در مجموع ۱۱۲ میلیارد تومان در این هفته از این صندوق‌ها نقدینگی خارج شده است.

خانم رباب وفایی تحلیلگر بازار سرمایه گفت:در روز‌های آخر مهر شاهد ادامه‌ی رکود در بازار و ارزش پایین معاملات بودیم.

او گفت:فقر نقدینگی باعث ناامیدی و بی توجهی به گزارشات ۶ ماهه و تمایل به سهام بازار پایه (دارای شناوری پایین، دامنه محدود نوسان) شده است.

وفایی می‌گوید:شایعات در مورد سود شرکت‌های پالایشگاهی ها، افزایش نرخ دارو‌ها به خصوص آنتی بیوتیک ها، پیشنهاد کاهش مالیات نقل و انتقال سهام در صورت تصویب، احتمال آغاز اصلاح فرایند بازارگردانی و عرضه‌ها در بورس کالا از مهم‌ترین خبر‌های اثر گذار بر روند این هفته بازار بوده است.

منبع: باشگاه

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×