» آرشیو اخبار » حجم معاملات یوان دیجیتال از مرز 14 میلیارد دلار گذشت
یوان

حجم معاملات یوان دیجیتال از مرز 14 میلیارد دلار گذشت

23 مهر 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، یوان دیجیتال یا پروژه ارز دیجیتال بانک مرکزی چین (CBDC) در مرحله آزمایشی خود به مرز 14 میلیارد دلار یا بیش از 100 میلیارد یوان تراکنش‌های انجام شده، رسیده است. این یوان دیجیتال، همچنین به عنوان e-CNY شناخته می شود که به طور گسترده‌ای یک CBDC پذیرفته شده در جهان است.

بزرگترین CBDC در جهان قرار است پرداخت‌های شهروندان و عملیات‌های مالی برون مرزی خود با هنگ کنگ را گسترش دهد.

همانطور که بانک چین در پستی در صفحه رسمی وی چت خود در 10 اکتبر (مورخ 18 مهر ماه) گزارش داد، تا پایان تابستان تعداد تراکنش‌های انجام شده در 15 استان در چارچوب ارائه خدمات آزمایشی این CBDC به 360 میلیون رسیده بود. بر اساس این گزارش، بیش از 5.6 میلیون فروشگاه در حال حاضر از یوان دیجیتال به عنوان یک روش قانونی پرداخت پشتیبانی می‌کنند.

تبلیغات جام جهانی قطر

این استفاده آزمایشی در میان برخی از مؤسسات دولتی نیز در حال گسترش است و طیف گسترده‌ای از پرداخت‌های شهروندان را هم پوشش می‌دهد. در این پست آمده است:

“چندین پلتفرم دولتی خدمات الکترونیکی، درب‌های خود را به روی خدمات پرداخت دیجیتالی رنمینبی باز کرده‌اند. این پلتفرم‌ها از کانال‌های آنلاین و آفلاین پشتیبانی می‌کنند تا پرداخت‌های مربوط به خدمات عمومی مختلف را انجام دهند. همچنین از یوان دیجیتال برای صدور تخفیف‌ها برای مسائل مالیاتی، انجام پرداخت‌های ماهانه بیمه پزشکی و پرداخت وجوه برای کمک به افراد نیازمند استفاده می‌کنند. همچنین این دارایی برای صندوق‌های حمایتی تخصصی، ویژه و جدید نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.”

برنامه دولت چین برای یوان دیجیتال چیست؟

این تنظیم کننده مالی برنامه‌های خود را برای توسعه پروژه به اشتراک گذاشت که شامل راه اندازی پرداخت‌های برون مرزی بین هنگ کنگ و سرزمین اصلی چین، بررسی فعال گزینه تجارت چندجانبه برون مرزی با همکاری بانک تسویه بین المللی و پیروی از اصل “ناشناس بودن برای مقادیر کم و قابلیت ردیابی برای مقادیر زیاد” برای محافظت از اطلاعات شخصی کاربران است.

با اولین آزمایشات CBDC و یوان دیجیتال که در آوریل 2020 راه اندازی شد، بانک مرکزی چین قصد دارد در نهایت یوان دیجیتال را جایگزین پول نقد کند. در سپتامبر 2022، چین برنامه‌های خود را برای گسترش استقرار e-CNY به چهار استان کشور، از جمله گوانگدونگ، به اشتراک گذاشت. (پیش از این، آزمایشات مربوطه فقط در شهرهای جداگانه اجرا می‌شد.)

جالب توجه است که بانک چین تا ژانویه 2022 حدود 13 میلیارد دلار (87.5 میلیارد یوان) تراکنش را گزارش کرده است. با این حساب و با توجه به بروز رسانی جدید، می‌توان این طور نتیجه گرفت که در هفت ماه گذشته، مجموع تراکنش‌های جدید از 1 میلیارد دلار تجاوز نکرده است.

 

مترجم: محمدامین علی‌زاده

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×