» آرشیو اخبار » ثبت بیشترین رکورد ژاپن در سرعت تولید
رشد اقتصادی ژاپن

ثبت بیشترین رکورد ژاپن در سرعت تولید

10 مرداد 1401 5

به گزارش گذارنیوز، طبق آمارهای رسمی، ژاپن توانست رکورد 9 ساله خود را در سرعت تولید ارتقا دهد. تولید کارخانه های ژاپن در ماه ژوئن نسبت به ماه قبل ۸.۹ درصد افزایش یافت که بیشترین افزایش یک ماهه از زمان در دسترس قرار گرفتن داده‌های مشابه در فوریه ۲۰۱۳ است. این پیشرفت به دلیل لغو قرنطینه سختگیرانه کووید در شانگهای بود که به تولید وسایل نقلیه موتوری، ماشین‌آلات الکتریکی و قطعات و دستگاه‌های الکترونیکی ژاپن کمک کرد.

مارسل تیلیانت، اقتصاددان ارشد ژاپنی در کپیتال اکونومیکس، گفت: با کاهش کمبود قطعات ناشی از قرنطینه شانگهای، ۱۴ درصد افزایش ماهانه در تولید خودرو باعث افزایش تولید خودرو شد. در حالی که این پیشرفت بیشتر از رشد ۳.۷ درصدی بود که اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز انتظار داشتند، یک مقام دولتی گفت که با ادامه تاخیر در عرضه قطعات، خطرات نزولی برای تولید همچنان وجود دارد.

تاکومی سونودا، اقتصاددان ارشد موسسه تحقیقاتی بانک مرکزی شینکین گفت: اقتصاد جهانی و به ویژه تولید به وضوح در حال کاهش است اما تولید ژاپن هنوز عادی نشده است و شتاب بهبود آن با کاهش محدودیت‌های عرضه، بیشتر خواهد شد. با این حال، فشارهای تورمی فزاینده و افزایش اخیر شیوع کووید-۱۹، می‌تواند باعث شود که خانوارها در ماه‌های آتی کمربندهای خود را محکم کنند و این خبر بدی برای بهبود اقتصادی ژاپن خواهد بود.

تبلیغات جام جهانی قطر

تسونودا گفت: انتظار می‌رود که قیمت‌ها در ماه‌های تابستان به افزایش خود ادامه دهند که احتمالا عاملی است که بر احساسات مصرف‌کننده تأثیر می‌گذارد. در همین حال، نرخ بیکاری در ژوئن بدون تغییر نسبت به ماه قبل، به ۲.۶ درصد رسید.

 

منبع:  ایسنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×