» آرشیو اخبار » تسهیلات 150 میلیون تومانیِ بدون کارمزد، برای نوسازی بافت فرسوده
تسهیلات

تسهیلات 150 میلیون تومانیِ بدون کارمزد، برای نوسازی بافت فرسوده

6 مهر 1401 7

به گزارش گذارنیوز؛ معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سود ۱۵۰ میلیون تومان از تسهیلات نوسازی بافت فرسوده صفر خواهد بود.

آئینی افزود: متقاضیان نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده اعم از سازندگان و مالکان واحد‌های فرسوده می‌توانند از حمایت‌ها و تسهیلات و تخفیفات  ویژه نهضت ملی مسکن پیش بینی شده برای بافت‌های فرسوده بدون رعایت شروط چهارگانه این نهضت استفاده کنند.

آضن طور که شرکت بازآفرینی شهری ایران پیشتر اعلام کرده است برای نوسازی بافت‌های فرسوده از دو منبع مختلف تسهیلات پرداخت می‌شود؛ تسهیلات ویژه بافت‌های فرسوده که ۱۵۰ میلیون تومان آن با سود صفر درصد است همچنین متقاضیان می‌توانند از تسهیلات خودمالکی نهضت ملی مسکن استفاده کنند که مبلغ آن در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، در کلانشهرها مانند شیراز ۴۰۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۳۵۰ میلیون تومان خواهد بود.

تبلیغات جام جهانی قطر

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه صدور پروانه ساخت در محدوده‌های بافت فرسوده باید تا یک ماه کاهش یابد، گفت: مالکان و سازندگان واحد‌های مسکونی در محلات هدف بازآفرینی شهری در طول زمان نوسازی و بهسازی واحد‌های مسکونی خود می‌توانند از تسهیلات ودیعه مسکن برای اسکان موقت استفاده کنند.

آئینی همچنین اضافه کرد: در محدوده‌های مصوب بافت‌های فرسوده  شهرداری‌ها موظف هستند حداقل ۵۰ درصد در عوارض پروانه و تراکم ساخت تخفیف بدهند و انتظار بر این است  تا ۱۰۰ درصد تخفیف دهند.

ارائه تسهیلات ویژه نوسازی به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان به متقاضیان نوسازی در سمیرم

معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به سمیرم تصریح کرد: متقاضیان نوسازی می‌توانند در شهر سمیرم از محل نهضت ملی مسکن ۳۰۰ میلیون تومان و از محل تسهیلات ویژه نوسازی ۳۵۰ میلیون تومان دریافت کنند.

آئینی گفت: بسته تشویقی شهرسازانه در بافت‌های فرسوده که به وسیله شورای عالی معماری و شهرسازی به تصویب رسیده در شهر‌هایی مانند سمیرم اعطا می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×