» آرشیو اخبار » ثبت نام و واریز وجه 500 هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن
ملی

ثبت نام و واریز وجه 500 هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن

26 مهر 1401 5

شیرزادی گفت: طبق بررسی های صورت گرفته تعداد افرادی که ثبت نام و واریز وجه کرده اند ۵۰۰ هزار نفر است اما انتطار ما بیش از این بود.

به گزارش گذارنیوز؛ سعید  شیرزادی گفت: قیمت تمام شده ساخت مسکن ۹ تا ۱۲ میلیون تومان بدون هزینه پروانه و زمین تعیین می شود. بنابراین  موافق عرضه مسکن در بورس هستیم اما با توجه به متفاوت بودن واحدهای مسکونی بعید است که فروش متری مسکن با روش فعلی موفق شود.

به گفته‌ مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن یکی از علل عدم استقبال بانک ها از حضور در طرح نهضت ملی مسکن عدم تحقق پیش بینی استقبال از این طرح بود  چراکه و تعداد افرادی که ثبت نام و واریز وجه کرده اند ۵۰۰ هزار نفر است و انتطار ما بیش از این بود.

او می گوید: بانک مسکن‌ تنها بانکی است که تسهیلات نهضت ملی مسکن را پرداخت می‌کند و سایر بانک ها عقب ماندگی دارند و از اعطای تسهیلات و تخصیص منایع خود به بخش مسکن ابا دارند

تبلیغات جام جهانی قطر

شیرزادی گفت: بانک مسکن بعد از ۱۰ سال توانست در پایان سال ۱۴۰۰ به سود دهی عملیاتی برسد ولی تراز تجاری این بانک منفی است. در دنیا بانک های توسعه ای قرار نیست سود ده باشند.بنابراین زیان ده بودن بانک مسکن یک اتفاق منفی محسوب نمی شود از ابزارهای بورسی ساخت مسکن استفاده می کنیم از جمله صندوق های زمین و ساختمان ولی این صندوق ها نیازمند اصلاح آیین نامه اجرایی هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×