» آرشیو اخبار » تسلا در مسیر آتش

تسلا در مسیر آتش

26 شهریور 1401 7

آتش سوزی در ایالات متحده آمریکا به کارخانه تسلا رسیده است.

به گزارش واحد ترجمه گذار‌نیوز،در حالی که طی هفته گذشته آتش سوزی گسترده ای ده ها هزار هکتار از جنگل های کالیفرنیا را فرا گرفته بود، دود و خاکستر به شهرهای اطراف از جمله اسپارکس – محل کارخانه گیگافکتوری تسلا در نوادا – سرازیر شد. تسلا اقداماتی را برای محافظت از کارمندان در برابر دود ناشی از آتش سوزی انجام داده است، اما شرکت از تعطیلی کارگران خودداری می کند. بر اساس یک یادداشت داخلی که با CNBC به اشتراک گذاشته شده است، تسلا به کارکنان این مرکز اطلاع داد که سیستم گرمایش، تهویه و سرمایش (HVAC) ساختمان روی «حالت چرخش برای محدود کردن مقدار هوای بیرون» تنظیم شده است.
بر اساس شاخص کیفیت هوای ایالات متحده، کیفیت کلی هوای اطراف تأسیسات تسلا در روزهای پنجشنبه و جمعه با حدود 57 میکروگرم ذرات ریز در هر متر مکعب هوا، در رتبه‌بندی «ناسالم» تا «بسیار ناسالم» قرار گرفت. وقتی کیفیت هوا تا این حد ضعیف است، به افراد در تمام مقاطع سنی توصیه می‌شود که فعالیت‌های خارج از منزل را به طور جدی محدود کرده و از ماسک استفاده کنند تا دود و سایر آلاینده‌ها را فیلتر کنند. همچنین به آن‌ها توصیه می‌شود پنجره‌ها را بسته نگه دارند تا آلودگی وارد خانه‌ها و دفاتر نشود. فیلترهای تهویه مطبوع Gigafactory نوادا در سال گذشته به سطح MERV 13 یا بالاتر ارتقا یافته اند تا ذرات حاصل از آتش سوزی را ضبط کنند. تسلا به کارگران گفت، این فیلترها در سال جاری با فیلترهای جدید جایگزین شده اند، و بایستی در شرایط فعلی ادامه یابد.
این منطقه سال گذشته نیز با آتش سوزی و آلودگی هوا مواجه بود. به عنوان مثال، آتش سوزی کالدور کالیفرنیا، بیش از 220000 هکتار را در سال 2021 سوزاند، خانه ها و زمین ها را ویران کرد و منجر به کیفیت هوای خطرناک در مناطق اطراف از جمله نوادا شد. به گفته هیئت منابع هوایی کالیفرنیا (CARB)، “تغییرات آب و هوا، که عمدتاً ناشی از سوزاندن سوخت های فسیلی است، فرکانس و شدت آتش سوزی های جنگلی را نه تنها در کالیفرنیا بلکه در سراسر جهان افزایش می دهد.” از کارگرانی که در این مناطق مستقر هستند یا اغلب به آن رفت و آمد میکنند، خواسته شد تا از ماسک‌های N95 استفاده کنند و در این هفته نیز از سطح کیفیت هوا مطلع شوند. طبق گزارش وب سایت CalFire، تا اواخر روز جمعه 20 درصد آتش سوزی پشه مهار شده است، با پیش بینی هوای خنک تر در آخر هفته، انتظار می رود آتش نشانان در تلاش برای خاموش کردن شعله ها شرایط بهتری داشته باشند.

منبع:رویترز

تبلیغات جام جهانی قطر

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×