» آرشیو اخبار » تسلا به دنبال حفظ دومین بازار فروش خود در جهان است

تسلا به دنبال حفظ دومین بازار فروش خود در جهان است

24 شهریور 1401 5

شرکت تسلا به دنبال حفظ بازار فروش خودروهای برقی خود در چین است چین دومین بازار فروش خودروهای برقی به شمار می رود.

به گزارش واحد ترجمه گذار‌نیوز، تسلا در حال ارزیابی مجدد نحوه فروش خودروهای برقی در چین، دومین بازار بزرگ خود است و به دنبال بستن برخی از نمایشگاه‌های خود در مراکز خرید پر زرق و برق در شهرهایی مانند پکن است که در آن خرید و فروش در طول محدودیت‌های کووید به شدت کاهش یافته است.

آنها گفتند که بیشتر فروشگاه‌ها را به مکان‌های کم‌هزینه حومه شهر هامیبرند تاکید که می‌توانند تعمیرات را نیز انجام دهند، زیرا این شرکت برای دستیابی به هدف ایلان ماسک برای بهبود خدمات به مشتریان فعلی، که بسیاری از آنها از تاخیرهای طولانی شکایت دارند، تلاش می‌کند.

تسلا به عنوان جبران بخشی از این فشارها به دنبال افزایش استخدام تکنسین ها و کارگران برای مشاغل خدماتی در چین است.
وب‌سایت استخدام تسلا در چین بیش از 300 فرصت شغلی را از روز پنجشنبه ایجاد کرده است.
ایلان ماسک هفته گذشته در توییتر در پاسخ به یکی از مالکان تسلا در تگزاس که از منتظر ماندن یک ماهه برای تعمیر وسیله نقلیه خود شکایت داشت، گفت که “پیشرفت تسلا برای عالی شدن خدمات ” را در اولویت اصلی کار خود قرار داده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

برخلاف خودروسازان بزرگ، تسلا به جای اتکا به نمایندگی ها، مالک تمام فروشگاه های خود است. همچنین خودروهای خود را به صورت آنلاین به فروش می رساند. این امر به آن اجازه داده است تا استراتژی خرده فروشی را که در ابتدا از فروشگاه های اپل الگوبرداری شده بود، تنظیم کند.

طبق اعلام انجمن خودروهای مسافربری چین، این خودروساز آمریکایی در هشت ماه اول سال 400 هزار خودروی مدل 3 و مدل Y که در چین ساخته شده را به فروش رسانده که 60 درصد از آنها در داخل فروخته شد. این 67 درصد بیشتر از یک سال پیش بود.
تغییر رویکرد تسلا در چین، جایی که تسلا به دومین برند بزرگ خودروهای برقی پس از BYD (002594.SZ) تبدیل شده است، نشان دهنده این است که اکنون که برند خود را در بزرگترین بازار خودروی جهان تثبیت کرده است، باید به دنبال رضایت مشتریان وخدمات پس از فروش باشد.

ییل ژانگ، مدیر عامل شرکت مشاوره Automotive Foresight مستقر در شانگهای، گفت: نیازی به افتتاح نمایشگاه در مراکز خرید گران قیمت نیست، به ویژه زمانی که تجارت قطعات و تعمیرات بسیار پردرآمد شده است.
منطقی تر است که فقط یک یا دو نمایشگاه را در مرکز شهر نگه دارید تا جایگاه برند را حفظ کنید، اما بیشتر فروشگاه ها رابه حومه شهر ببرید.

اولین فروشگاه تسلا در چین

تسلا اولین فروشگاه خود را در سال 2013 در مرکز پکن افتتاح کرد و اکنون بیش از 200 فروشگاه در سراسر کشور دارد که مدل ها را نمایش می دهند و برای خریداران بالقوه تست رانندگی ترتیب می دهند.
با این حال، بیش از نیمی از فروشگاه‌ها خدمات تعمیرات و نگهداری را انجام نمی‌دهند زیرا در مکان‌هایی با اجارهای بالا هستند و فضا خیلی محدود است. مثل اولین فروشگاه تسلا در پکن و اولین فروشگاه آن در شانگهای.
بر اساس آمار وب سایت چین تسلا، بیش از نیمی از نمایشگاه های تسلا در هفت شهر بزرگ چین، از جمله شنژن و چنگدو، که در مناطق مرکزی شهر هستند. مثل بقیه شرکت‌ها.
تسلا شاهد خلوتی فروشگاه‌های خود به دلیل قوانین سخت چین برای مهار COVID-19، که شامل قرنطینه‌هایی با دامنه و مدت‌های مختلف بوده است از جمله در شانگهای، که کارخانه تسلا هم در آنجا قرار دارد.
فعلا مشخص نیست تسلا می خواهد چند نمایشگاه شهری خود را تعطیل کند، و یا چند مکان جدید در حومه شهرها که به سرعت در حال رشد هستند دایر کند و همینطور هزینه این تغییرات چقدر خواهد بود.
رقبای خودروهای الکتریکی تسلا در چین روش متفاوتی را برای توزیع خرده‌فروشی در پیش گرفته‌اند. جدا از فروشگاه‌های خود که مالک آنها هستند، شرکتهایBYD و Xpeng (9868.HK) اقدام به دادن نمایندگی‌های شخصی کرده اند.Nio (9866.HK)، مانند تسلا، دارای شبکه ای از فروشگاه های شهری با اجاره و هزینه بالا در چین است.
آنها همچنین در خدمات خانه به خانه سرمایه گذاری کرده اند و کارگرانی را که بسیاری از آنها از صنعت هتلداری استخدام شده اند را اعزام می کنند تا ماشین ها را برای تعمیر تحویل بگیرند و تا اتمام کار مشتریان را همراهی کنند.

منبع:رویترز

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×