» آرشیو اخبار » تتر از توقف کامل وام‌های تضمین شده خود تا پایان 2023 خبر داد
تتر

تتر از توقف کامل وام‌های تضمین شده خود تا پایان 2023 خبر داد

23 آذر 1401 6

تتر (Tether) متعهد شده است برای بازگرداندن ایمان و اعتماد به بازار ارزهای دیجیتال، اعطای وام از ذخایر خود را تا پایان سال 2023 متوقف کند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، چاپ کننده بزرگترین استیبل کوین جهان، تتر (Tether)، بالاخره متعهد شده است که اعطای وام از ذخایر خود را متوقف کند. این پلتفرم، دلیل این اقدام را ضرورت بازگرداندن ایمان و اعتماد به بازار ارزهای دیجیتال عنوان کرده است.

تتر

پایان کار وام‌های تضمینی تتر

تتر روز 13 دسامبر (22 آذر)، در یک پست توییتری، ضمن اشاره به ترس، عدم اطمینان و تردیدی (FUD) که رسانه‌های اصلی اخیراً درباره وام‌های تضمین شده این استیبل کوین ایجاد کرده‌اند گفت که این صحبت‌ها و دیگر عوامل ایجادکننده ترس، به بازار شایعات دامن زده‌اند.

تبلیغات جام جهانی قطر

تتر ضمن تاکید این مطلب که وام‌های تضمین شده‌ این پلتفرم بیش از حد وثیقه گذاری شده‌اند و تحت پوشش «دارایی‌هایی قرار دارند که قدرت نقدینگی بالایی دارند»، افزود که این شرکت این وام‌ها را تا پایان سال ۲۰۲۳ به طور کلی حذف خواهد کرد:

«تتر اعلام می‌کند که از هم اکنون، تا پایان سال 2023، وام‌های تضمین شده در ذخایر خود را به صفر خواهد رساند.»

این شرکت توضیح داد که وام‌های تضمین شده تتر، درست همانند بانک‌های خصوصی عمل می‌کنند که با استفاده از وثیقه تضمین شده، به مشتریان وام می دهند. با این حال، برخلاف بانک‌هایی که با کسری ذخایر کار می‌کنند، تتر مدعی است که وام‌های آن به طور کامل و بیش از 100 درصد پشتیبانی می‌شوند.

این اقدام احتمالاً در پاسخ به گزارشی است که وال استریت ژورنال (WSJ) در اوایل این ماه منتشر کرد و مدعی شد که این وام‌ها خطرناک هستند. در این گزارش آمده بود ” ممکن است شرکت دارایی‌های نقدی کافی برای بازخرید در شرایط بحرانی را نداشته باشد.”

«با توجه به ترس، عدم اطمینان و تردیدی که پیرامون وام‌های تضمین شده تتر ایجاد شده است، این شرکت برنامه‌هایی برای به صفر رساندن این وام‌ها در سال 2023 دارد.»

البته این اولین بار نیست که وال استریت ژورنال تتر را هدف قرار می‌دهد. در ماه اوت (مرداد)، این شرکت اعلام کرد که اگر دارایی‌های شرکت فقط 0.3 درصد کاهش یابد، تتر می‌تواند «از لحاظ فنی ورشکسته» تلقی شود. این پلتفرم چاپ استیبل کوین، در آن زمان این ادعاها را رد کرد و اظهار داشت که با استخدام پنج شرکت حسابداری برتر، قانونی بودن و شفافیت گواهی‌های خود را افزایش داده است.

در ماه اکتبر (مهر)، تتر با حذف اوراق تجاری از ذخایر خود و جایگزینی سرمایه‌گذاری‌ها با اسناد خزانه‌داری ایالات متحده، به ترس، عدم اطمینان و تردید بیشتر رسانه‌ای پاسخ داد.

این شرکت در جدیدترین بیانیه خود اعلام کرده است که بخش وام‌دهی خود را بدون ضرر متوقف می‌کند و همچنان به ماموریت خود برای اولویت دادن به شفافیت و پاسخگویی ادامه می‌دهد.

بر اساس گزارش وبسایت کوین گکو (CoinGecko)، تتر در حال حاضر با 65.8 میلیارد واحد USDT در گردش، چاپ کننده اصلی استیبل کوین در بازار بوده و سهم آن از بازار کریپتو 46.6 درصد است.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×