» آرشیو اخبار » درخواست اتاق بازرگانی دیجیتال از SEC برای تایید ETF اسپات بیت کوین
SEC

درخواست اتاق بازرگانی دیجیتال از SEC برای تایید ETF اسپات بیت کوین

22 شهریور 1401 3

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، اتاق تجارت دیجیتال، یک گروه حامی بلاکچین، از SEC خواسته است که ETF اسپات بیت کوین را تایید کند تا از روی آوردن سرمایه‌گذاران آمریکایی به سایر کشورهای دوستدار ارزهای دیجیتال جلوگیری شود.

SEC

یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که بدون در اختیار داشتن بیت کوین در معرض آن قرار گیرند. این صندوق را می‌توان در بازار سهام معامله کرد و باعث می‌شود سرمایه‌گذاران سنتی به راحتی به این طبقه از دارایی‌ها دسترسی داشته باشند.

تبلیغات جام جهانی قطر

ایالات متحده تاکنون به سرمایه‌گذاران اجازه داده فقط از طریق ETF‌های آتی بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند، اما هنوز هیچ ETF اسپاتی را از بیت کوین تایید نکرده است. ETF‌های آتی بیت کوین توسط مشتقات بیت کوین پشتیبانی می‌شوند در حالی که پشتیبانی ETF‌های اسپات توسط بیت کوین واقعی انجام می‌شود.

از سال ۲۰۱۳، ۱۶ شرکت رمزارزی برای ارائه ETF اسپات بیت کوین درخواست ثبت کرده‌اند. به دلیل محافظت ناکافی در برابر دستکاری قیمت، این درخواست‌ها توسط SEC رد شد.

این گروه ذی نفوذ در جدیدترین بیانیه خود اعلام کرد که نگرانی‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار برطرف شده است. تاکنون هیچ سابقه‌ای از دستکاری قیمت ETF بیت کوین وجود نداشته است زیرا صرافی‌ها را در برابر دستکاری بازار از ابزارهای نظارتی استفاده می‌کنند.

SEC

اتاق بازرگانی دیجیتال گفت که ناکامی SEC در تایید ETF اسپات بیت کوین، سرمایه‌گذاران آمریکایی را مجبور می‌کند به مناطق تحت نظارت دیگر مانند کانادا، آلمان، سوئد، سوئیس و استرالیا روی بیاورند.

این گروه اضافه کرد که تأخیر کمیسیون برای تصویب ETF اسپات، هزینه فرار سرمایه بیشتری را به اقتصاد تحمیل می‌کند:

«SEC به سنگ‌اندازی‌های خود ادامه می‌دهد و ایالات متحده همچنان از سایر کشورها عقب می‌ماند زیرا سرمایه‌ای که باید در این کشور سرمایه‌گذاری، و توسط شرکت‌های آمریکایی که شهروندان آمریکایی را استخدام می‌کنند مدیریت شود، در سایر کشورهای دوستدارتر نوآوری مستقر می‌شود.»

به گفته اتاق بازرگانی دیجیتال «زمان آن فرا رسیده که سرمایه‌گذاران آمریکایی به ETF بیت کوین دسترسی داشته باشند.»

زمین‌خواری قضایی 

اتاق بازرگانی دیجیتال همچنین گری گِنسلر (Gary Gensler)، رئیس SEC را متهم کرده که به طور عمدی تأیید ETF بیت کوین را به تعویق انداخته تا کنترل SEC را بر صرافی‌های ارز دیجیتالی که بیت‌کوین در آنها معامله می‌شود افزایش دهد.

SEC

گری گنسلر تأیید کرده که «بیت کوین یک کالا است، نه یک اوراق بهادار.» در نتیجه، کنگره به دنبال اعطای مجوز به کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) است تا رمزارزهایی مانند بیت کوین و اتریوم را تنظیم کند.

با این وجود، رئیس SEC در حال تلاش برای تنظیم غیرمستقیم ETF بیت کوین از طریق تنظیم صرافی‌های ارزهای دیجیتال است. هِستر پیرس (Hester Peirce)، کمیسیونر SEC گفت:

«من فکر می‌کنم (رئیس کنسلر) می‌خواهد پلتفرم‌های رمزارزی را کنترل کند.»

 

مترجم: امیر ملک پور

منبع: cryptoslate

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×