» آرشیو اخبار » تاثیر تغییر نرخ کمیسیون مشاوران املاک بر بازار مسکن

تاثیر تغییر نرخ کمیسیون مشاوران املاک بر بازار مسکن

20 مرداد 1401 5

به گزارش گذارنیوز؛ منوچهر بهرویان در رابطه با بخشنامه تغییر نرخ کمیسون مشاوران املاک به سمت رقم ارزش منطقه ای معاملات و تاثیری که می تواند بر بازار مسکن بگذارد گفت: صراحتا باید بیان که که مشاوران املاک با بازارگرمی ها و دلالی های غیر متعارف تاثیر بسیار زیادی در تنش های بازار مسکن گذاشته اند و نقش غیر قابل انکاری در این موضوع دارند.اگر دولت در این سال ها سامانه ای برای معاملات مسکن در نظر می گرفت می توانست هم درآمدی از این راه کسب کنند و هم به معاملات مسکن سر و سامان بخشد.

وی در ادامه شرح داد: سیاست دولت برای تغییر نرخ معاملات از تعیین درصدی طرف های معامله به رقم ارزش منطقه ای معاملات باعث می شود تا کمیسیون های نجومی مشاوران املاک کاهش پیدا کند و دیگر برخی از این افراد نتوانند با سوداگری و بازارگرمی قیمت مسکن را افزایش دهند تا به درآمد بیشتری از این راه برسند. در سال های اخیر تعداد بنگاه های مشاور املاک چند برابر شده و افراد تمایل دارند در این شغل پر درآمد مشغول به فعالیت شوند زیرا فقط با یک معامله درماه می توانند تا چند برابر حقوق یک کارمند درآمد کسب کنند.

بهرویان در پایان گفت: باید برای مشاوران املاک سامانه در نظر گرفته شود تا با تعیین یک نرخ کمیسیون عادلانه، نظارت بر فعالیت این صنف به حداکثر برسد تا در حق طرفین معامله اجحاف صورت نگیرد.دولت باید با برنامه ریزی و نظارت مستمر جلوی برخی از سوداگری ها و بازارگرمی ها را بگیرد. زیرا این مسائل می تواند بازار مسکن را به کلی متشنج کند.

تبلیغات جام جهانی قطر

منبع: خبرآنلاین

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×